کاهش پیش بینی رشد اقتصادی جهانی از سوی صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول بار دیگر پیش بینی رشد اقتصادی جهانی را کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس صندوق بین المللی پول بار دیگر پیش بینی رشد اقتصادی جهان را در سال 2016 کاهش داد و افزود چشم انداز رشد اقتصادی به علت تقاضای ضعیف بسیار کم نور است.

کریستین لاگارد روز چهارشنبه در گفتگویی از سران کشورهای عضو گروه بیست خواست برای افزایش تقاضا، تقویت تجارت و جهانی سازی و نیز مبارزه با نابرابری، اقدام های بیشتری را در دستور کار قرار بدهند.

صندوق بین المللی پول قرار است در پیش بینی خود از چشم انداز اقتصادی جهان در ابتدای اکتبر و پیش از نشست های سالیانه بازنگری کند و اگر پیش بینی رشد کاهش یابد ششمین بار پی در پی در 18 ماه گذشته است که رشد اقتصادی در جهان روندی کاهشی را می گذراند.

این صندوق در ماه ژوئیه رشد سرانه تولید ناخالص داخلی را درسال 2016 ، 3.1 دهم درصد و 3.4 درصد برای سال آتی میلادی اعلام کرد و علت آن را نیز ابهام جهانی درباره رای روز بیست و سه ژوئن انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا توصیف کرد.

لاگارد گفت روزهای یک شنبه و دوشنبه آتی در نشست سران کشورهای عضو گروه بیست در هانجو چین به آنان خواهد گفت کاهش پتانسیل های موجود در جهان و ایجاد موانع بیشتر بر سر راه جریان آزاد کالا، خدمات، سرمایه و افراد همه آنان آسیب می بینند. وی افزود اوضاع آنقدر خطرناک است که همه کشورها و دولت ها باید احساس نگرانی کنند و همه نیروی خود را برای شکست دادن آن به کار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار