منابع دیپلماتیک از ناخرسندی امارات از مقامات قاهره و تردید در ادامه روند سرمایه‌گذاری در مصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، منابع برجسته دیپلماتیک در دبی اعلام کردند:  مقامات اماراتی از روند کند اصلاحات اقتصادی در مصر ابراز نگرانی کرده‌اند و این روند را عاملی برای فرار سرمایه‌ها و تردید سرمایه‌گذاری برای ورود به مصر دانسته‌اند.

این منابع بیان کردند: اماراتی‌ها به مقامات مصری برخی توصیه‌ها را برای حل بحران اقتصادی مصر پیشنهاد داده‌اند؛ اما گویا این پیشنهادها با استقبال خاصی روبرو نشده است.

منابع مذکور به جزئیات این پیشنهادها اشاره ای نکردند، اما گمان می‌رود بحث مبارزه با فساد و غلبه بر اقدامات بوروکراسی را شامل شود.

این در حالی است که عبدالخالف عبدالله استاد از مشاوران محمد بن زیاد ولیعهد ابوظبی، به عبدالفتاح سیسی در حساب کاربری خود در توییتر توصیه کرده است که در انتخابات 2018 نامزد نشود.

امارات بیشترین کمک مالی را به سیسی ارائه داده و بر اساس برخی آمارهای رسمی، حدود 14 میلیارد دلار به مصر کمک کرده است. امارات برای بیان مواضع و اظهارنظر مسئولان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. افرادی مانند انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه، ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی، و عبدالخالف عبدالله معمولا از طریق توئیتر به اظهارنظر می‌پردازند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار