نخست وزیر اسپانیا سی ام آگوست انتخاب می شود

رئیس مجلس نمایندگان اسپانیا اعلام کرد جلسه انتخاب نخست وزیر روز سی ام آگوست (9 شهریور ) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آنا پاستور» رئیس مجلس نمایندگان اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد جلسه انتخاب نخست وزیر «ماریانو راخوی» روز 30 آگوست (9 شهریور ) برگزار خواهد شد.

این تاریخ به این معنی است که چنانچه احراز نخست وزیری راخوی به شکست بیانجامد و دو ماه بدون اینکه کاندیدایی انتخاب شود بگذرد، اسپانیا باید برای برگزاری سومین انتخابات سراسری در روز 25 دسامبر(5 دی) خود را آماده کند.

در این رابطه، جلسه روز 30 آگوست برگزار خواهد شد و نخستین رای گیری روز بعد آن انجام خواهد شد تا نامزد نخست وزیری با رای اکثریت قاطع انتخاب شود و در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، 48 ساعت پس از آن، دومین رای گیری برگزار خواهد شد و راخوی باید با رای اکثریت انتخاب شود.

پاستور در حالی تاریخ انتخاب نخست وزیر «رای اعتماد» را اعلام کرد که قبل از آن، راخوی و «آلبرت ریورا» رهبر حزب شهروندان در مورد شش شرطی که این حزب برای حمایت از نخست وزیری راخوی ارائه داده بود، گفت و گو کردند.

براین اساس، کنار گذاشته شدن مدیران دولتی به محض مظنون اعلام شدن آنها در پرونده های قضایی، لغو مصونیت قضایی مقامات سیاسی کشور، اصلاح قانون انتخابات، پایان دادن به عفو محکومان پرونده های فساد، محدود شدن زمان نخست وزیری به هشت سال و تشکیل کمیسیون پارلمانی برای تحقیق درباره پرونده فساد مالی حزب مردمی، شرط های ریورا برای حمایت از گزینه نخست وزیری راخوی بود.

راخوی در این راستا، پس از قبولی شروط ریورا در کنفرانس مطبوعاتی پس از این جلسه گفت: امروز گامی را برای تشکیل دولت و جلوگیری از تکرار انتخابات برداشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار