اخرین تکنولوژی روز دنیا را در المپیک ریو 2016 ببینید

کشور برزیل بااستفاده از فناوریهای مدرن روز المپیک 2016 را مدیریت کرد

اخرین تکنولوژی روز دنیا را در المپیک ریو 2016 ببینیدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه ایران؛ با نگاهی به روند برگزاری مسابقات المپیک  2016 که با میزبانی کشور برزیل صورت گرفته، شاید بکارگیری این حجم از فناوری و تکنولوژی در طول برگزاری مسابقات نکته قابل توجهی باشد. فناوری های مدرنی که از سراسر دنیا گرفته شده و همه در این دوره از بازیها کنار هم قرار داده شده اند.

در ادامه به معرفی برخی از این فناوری ها میپردازیم:

سامانه NFC برای پرداخت: اسپانسر 30 ساله تاریخ المپیک ( vista ) این بار با امضا قرارداد با بانک برزیل (bradesco ) تصمیم گرفت تا در این دوره از بازیها برای پرداخت های مالی ورزشکاران در شیوه ای کاملا مدرن از گجت های پوشیدنی و دستنبند های راحت و قابل  حمل استفاده کند. دستبندهایی که دارای خاصیت ضد آب بوده و  بوسیله آنها می توان از بیش از 4000 هزار سرویس خدماتی تخت عناوین خرید و دریافت کالا استفاده کرد. در کنار این دستبند حلقه NFC نیز جایگزینی برای پرداخت های نقدی قرار داده شد .حلقه ای که مجهز به ریز تراشه های کمپانی تومالتو بود و نرم افزارهای گوگل پی ،اپل پی،سامسونگ پی با آن مطابقت داشت. هرچنددر برزیل تنها سامسونگ از آن پشتیانی کرده است.


 فناوری Photofinish برای عکاسی: این فناوری که توسط شرکت امگا طراحی و در دسترس عکاسان قرار گرفت به عکاس اجازه داد تا به محض عبور ورزشکار و بدون ثانیه ای تاخیر لحظه مورد نظر را ثبت کند. دوربینی مجهز به اسکن که می تواند در هر ثانیه هزار عکس دیجیتالی با کیفیت عالی ثبت کند تا داروان مسابقات تسلط ثانیه ثانیه به لحظات داشته باشند و درصد خطای انها در قضاوت کاهش چشمگیر پیدا کند.

بالن های امنیتی: مسابقات امسال برزیل با تدابیر شدید امنیتی انجام گرفت. در کنار روش های معمول حضور پلیس و نصب دوربین های امنیتی، کمپانی التاو چهار بالن مجهز به دوربین های امنیتی را طراحی و درمنطقه نصب کرد. 13  دوربین درون این بالن ها جاگذاری شده که تصاویر را در لحظه برای تیم فرماندهی یکپارچه و منطقه ای که با ارتش در ارتباط کامل است ارسال می کنند. با این روش تسلط بیشتر نیروهای امنیتی در منطقه کاملا حس می شود. روشی که میزبانان دوره های بعدی المپیک ینی توکیو و قطر نیز از آن استقبال کرده اند.


تجربه های خوب برای تماشاگران:
لذت دیدن نتایج  بازیها برای تماشاگران با قراردادن تلویزیون های رنگی که محصول کمپانی امگا است چندین برابر است. در برنامه ریزی صورت گرفته سنسورهایی به کاغذهای معمولی اضافه شده است در نتیجه اعلام دقت نتایج بالاتر رفته است. بطور مثال در رشته تیرو کمان درست زمانی که نوک پیکان به هدف اصابت می کند در عرض یک ثانیه بعد روی صفحه نقش میبندد و تماشاگر بدون لحظه ایی مکث نتایج را مشاهده خواهد کرد.


گوگل استریت ویو: اولین بار در طول تاریخ المپیک است که علاقمندان به این بازیها بدون حضور در  ورزشگاه حضور می توانند لذتی کاملا واقعی را حس کنند .کمپانی گوگل پیش از شروع مسابات کارشناسان خود را به محل مسابقات فرستاده بود تا بوسیله 15 دوربین که درون یک کوله پشین با وزن 18 کیلوگرم تعبیه شده بود تمام نقاط سالن ها و استخرها را فیلم برداری کنند تا بتوانند شبیه سازی واقعی را پیاده کنند. نقطه نقطه محل مسابقات را با کار گذاشتن دوربین تحت تسلط داشته باشند. شبیه همان کاری که در مسابقات فیفا2014 انجام شده بود البته این بار با ابعادی در حد المپیک.


پرینت سه بعدی: کمپانی های بزرگ ورزشی که روی دیگر سکه این بازیها به حساب می آیند در این دوره با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی وسایل مخصوص ورزشکاران را به فناوری روز مجهز کردند. بطور مثال کمپانی نایک برای راحتی بیشتر ورزشکاران ، کف کفشهای ورزشی  را مجهز به یک برآمدگی سیلیکونی کرد تا جریان هوای بیشتری در پای دونده ها صورت بگیرد .و یا کمپانی آدیداس برای لباس شناگران از فناوری پرینت سه بعدی کمک گرفت. کمپانی اسوس هم در طراحی لباس دوچرخه سواران این فناوری را بکار برد.


پخش فناورانه مسابقات:
همزمان با برگزاری المپیک برلین در سال 1936 بود که این مسابقات برای اولین بار از تلویزیون  پخش شد. 28 سال بعد ژاپن در میزبانی المپیک با یک پله پیشرفت  تصاویر را بصورت رنگی نمایش داد. 20 سال بعد لس انجلس بازیها را بصورت HD پخش کرد. و امسال در ادامه این تحولات ورود فناوری هایی خاص چون استفاده از پهپاد ها، واقعیت مجازی ،اولتراHD ، پخش آنلاین ،supper  High-vision،را در برگزاری این  مسابقات شاهد بودیم. پوشش تصویری کامل از  مراسم افتتاحیه و اختتامیه که جذابیت بیشتری را برای علاقمندان محیا کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
اگه تو ایران بود نهایتش اینترنت 2 مگ بدون قعطی و دانلود رایگان خخخخخ
آخرین اخبار