پایان پشتیبانی گوگل از کروم در ویندوز، مک و لینوکس

شرکت گوگل از پایان پشتیبانی کامل گوگل کروم در تمام سیستم عامل ها به جز کروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد کم کم پشتیبانی از اپلیکیشن کروم را برای پلت‌فرم‌های دیگر به جز سیستم عامل گوگل کروم متوقف کند. تا پایان امسال اپلیکیشن های جدید کروم تنها برای کاربران سیستم عامل کروم قابل استفاده‌اند و کاربران ویندوز، مک و لینوکس نمی‌توانند از ویژگی های کروم بهره مند شوند.

البته گوگل اعلام کرده که اپلیکیشن های موجود کروم قابل دسترس بوده و هنوز هم قابلیت به روز رسانی دارند، ولی در نیمه دوم سال 2017 کروم وب استور دیگر قادر به نمایش اپلیکیشن‌های کروم بر روی دیگر سیستم عامل‌ها نخواهد بود.

پایان پشتیبانی کروم در ویندوز، مک و لینوکس

از ابتدای سال 2018، کاربران دیگر نمی توانند اپلیکیشن های کروم را در ویندوز، مک و لینوکس دانلود کنند. شایان ذکر است که افزونه‌ها و تم‌های کروم اصلا تحت تاثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت، بلکه به زودی در کروم وب استور تمرکز بیشتری روی آنها خواهد شد.

این تغییرات به نظر تغییرات بزرگی می آیند ولی شرکت گوگل اعلام کرده این موضوع زیاد تغییر محسوسی نیست چرا که تنها درصد بسیار اندکی از کاربران از اپلیکیشن‌های کروم استفاده می کنند.

هدف مدیران گوگل تمرکز روی فروشگاه اختصاصی سیستم‌ عامل کروم به‌جای توسعه اپ‌های کروم برای سایر سیستم‌عامل‌ها است چرا که تنها یک درصد از کاربران غیر کروم از اپ‎های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس استفاده می‌کنند و به همین دلیل به‌صرفه نیست تا سرمایه‌گذاری اضافی روی این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار