ارومیه؛

تشریح برنامه های اداره کل میراث فرهنگی

جلسه کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتبارات 95 میاندوآب، با حضور فرماندار این شهرستان، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و سایر مسولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، یکی از اولویتهای ویژه کاری اداره کل برای شهرستان میاندوآب را ، مرمت و حفاظت اضطراری ابنیه تاریخی این شهرستان از جمله ، پل میرزا رسول ؛ ساماندهی ومحوطه سازی اطراف پل و مرمت حمام تاریخی باروق عنوان کرد.

وی با اشاره به محوطه ی باستانی قره گوزلو افزود : این محوطه که از آثار شاخص و پراهمیت میاندوآب است تا بحال دو فصل کاوش در آن انجام گرفته است و ادامه مطالعات پژوهشی درآن حمایتهای ارگانها و نهادهای شهرستان را می طلبد .

مدیر کل استان برای توسعه حوزه گردشگری شهرستان ، تبلیغات و اطلاع رسانی به روز را لازم دانست و رسم تابلوهای راهنمای آثار و جاذبه های گردشگری با استاندارهای گردشگری را خواستار شد.

جلیل جباری از دیگر برنامه های اداره کل ، راه اندازی موزه شهید باکری را عنوان کرد وگفت: در صورتیکه زادگاه این شهید والامقام دفاع مقدس در تملک یکی از ارگانهای دولتی قرار گیرد، این اداره کل در تجهیز و راه اندازی موزه مربوط به آن اهتمام جدی بعمل می آورد.

در این جلسه پس از رایزنی فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولین شهرستان و با لحاظ قرار دادن دیدگاههای مدیرکل استان ، در مجموع بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن و استانی برای پژوهش ، مرمت ، ساماندهی و توسعه در حوزه های مختلف میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میاندوآب برای سال 95 تصویب گردید.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کمیته ، میراث ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.