ارومیه؛

تصویب 4 میلیارد ریال برای حوزه های میراث فرهنگی

در جلسه کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتبارات 4 میلیارد ریال برای حوزه های میراث فرهنگی تصویب شد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در جلسه کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتبارات شهرستان نقده که مدیر کل و معاون میراث فرهنگی استان نیز حضور داشتند، بالغ بر 4 میلیارد ریال برای حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان مصوب گردید.

براساس این گزارش در جلسه این کمیته مدیر کل استان، یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان را، توسعه در بخش گردشگری قلمداد کرد و گفت: پیش زمینه و مقدمه دستیابی به این هدف، شناسائی، مرمت، ساماندهی و معرفی آثار تاریخی ، طبیعی و فرهنگی شهرستان است.

وی با اشاره به مجموعه باستانی تپه حسنلونقده، گفت: این مجموعه یکی از ارزشمند ترین آثار تاریخی کشور بشمار می آید که با وجود اینکه چند سال راکد مانده بود ما توانستیم پایگاه پژوهشی را در آن راه اندازی و فعال کنیم و بمنظور بهره مندی از این ظرفیت ارزشمند، ضروری است که کمپینگ گردشگری در جوار آن ایجاد شود.

مدیرکل استان انجام کارهای تحقیقاتی دامنه دار را در پایگاه ملی حسنلو ضروری دانست و افزود: اخیرا با هیئتی از محققان و باستانشناسان اتریشی برای انجام کارهای پژوهشی هماهنگی هایی انجام شده تا علاوه بر پایگاه بسطام در قره ضیاءالدین از وجود آنها در این پایگاه نیز استفاده کنیم با این حال لازم است که هر سال گرو های مختلف از باستانشناسان و محققان جوان کشورمان در این پایگاه ملی حضور یابند.

در این جلسه که به ریاست فرماندار شهرستان نقده برگزار شد ، حدود 4 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساختهای گردشگری ، مرمت و ساماندهی مکانهای تاریخی از جمله: حفاظت از بقایای معماری تپه حسنلو و تجهیز و ساماندهی موزه های نقده، و ایجاد کمپینگ گردشگری تصویب شد.

همچنین مدیرکل و معاون میراث فرهنگی استان در همین روز بمنظور بررسی و ارزیابی پروژه های مرمتی و ساماندهی شهرستان، از منطقه نمونه گردشگری آب معروف و پل تاریخی ممیند از توابع بخش مرکزی نقده بازدید کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.