جزئیات نسل سوم اعتبار بخشی بیمارستان‌ها

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت جزئیاتی از استانداردهای نسل سوم اعتبار بخشی بیمارستان‌ها ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میر دهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اینکه بخش عمد‌ه‌ای از هزینه‌های سلامت صرف بیمارستان‌ها می‌شود، گفت: رویکرد اعتبار بخشی تثبیت و بهبود مستمر کیفیت خدمات و پیگیری کاهش خطاهای پزشکی است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا این سیستم کیفیت محور عمل می کند و در نسل سوم اعتبار بخشی نیز دنبال برنامه سیستماتیک برای کاهش خطاهای پزشکی و ایمنی بیمار هستیم از طرفی جلب رضایت مردم، کارایی و اثربخشی درمان نیز مد نظر است.

میر دهقان افزود: به هر بیمارستانی بعد از ارزیابی درجه اعتبار تعلق می گیرد و به طور کلی بیمارستان‌ها به 4 درجه تقسیم‌بندی می‌شوند باید در نظر داشت اعتبار بخشی در کشور ما تنها 5 سال سن دارد در حالی که در برخی از کشورها جشن 120 سالگی‌اش را می‌گیرند از همین رو گلایه مردم از بیمارستان‌های با درجه کیفی 1 جایز است چرا که اعتبار بخشی در کشور ما جوان است.

میر دهقان اظهار داشت: درجه اعتبار بخشی بیمارستان‌ها باید در معرض دید عموم قرار بگیرد و تعرفه ارائه خدمات آن‌ها نیز بر اساس مصوبه هیئت وزیران تعیین شود.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از استانداردهای دوره قبل اشکالاتی‌ دارد، عنوان کرد: اعتبار بخشی باید با سیاست‌های ملی هم راستا باشد؛ سال گذشته یکی از نواقص استانداردهای اعتبار بخشی تمرکز روی مستنداتی‌ بود که قابل استناد نبودند، همچنین با واگذاری مسئولیت ارزیابی به دانشگاه‌ها با 57 سلیقه متفاوت روبه‌رو بودیم امسال استانداردها بازنگری شد میزان آن‌ها به نصف رسید و استانداردهای آن واقع‌بینانه‌تر و بومی‌تر تدوین شد.

آمار مربوط به نوزادان معتاد تقریبی است
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آمار‌های رو به افزایش نوزادان معتاد عنوان کرد: این آمار‌ها تقریبی است چرا که هر نوزاد و مادر در مراجعه به بیمارستان از نظر اعتیاد مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و فقط موارد مشکوک بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: البته نوزادان معتاد باید در سطح بسیار بالا پیگیری شوند و مهم‌تر از آمار آن‌ها مورد حمایت قرار گرفتن این کودکان است تا دچار فاجعه نشوند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار