از ارزشمندی طرح تحول تا نارضایتی ارائه‌کنندگان خدمت / ارائه‌ متمم بودجه 5 هزار میلیاردی به مجلس

وزیر بهداشت از دستور رییس جمهور برای کمک 5 هزار میلیاردی به سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی امروز در اجلاس مشترک روسای دانشکده‌های پرستاری، مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها گفت: کار پرستاران از جنس الهی است و جای شکر دارد از طرفی از شما پرستاران به علت اجرای طرح تحول سلامت تشکر می‌کنم و شاید این اجازه را داشته باشم که از طرف مردم با رضایت‌مندی بیش از 70 درصد قدردان شما باشم.

وی ادامه داد: شما در بیش از 570 بیمارستان با میلیون‌ها مراجعه در سال خدماتی ارائه دادید که قابل تقدیر است از تمام 9 هزار مدیر پرستاری در بخش دولتی و 14 هزار مدیر پرستاری در بخش دولتی، شبه دولتی و خصوصی کمال تشکر را دارم از طرفی افرادی که در حوزه بهداشت فعال هستند در اولویت‌ هستند چرا که پیشگیری اصل است.

وزیر بهداشت و درمان آموزش کشور از ابتدا بنا بر این بود برای طرح تحول سلامت از طریق یارانه ها تأمین منابع شود اما این طرح غافل از اینکه برخی از منابع در اختیار ما قرار نگرفت آغاز شد نه تنها 25 هزار میلیارد از طریق یارانه ها محقق نشد بلکه فروش نفت به 900 هزار بشکه و قیمت آن به یک چهارم قبل کاهش یافت پول هدفمندی یارانه‌ها نیز که از مسیر فروش نفت حاصل می‌شد وضعیت نامناسبی پیدا کرد مشکل دیگر ما این است که بیمه کردن افراد نیازمند بیشتر از تعداد پیش‌بینی شده بود.

هاشمی افزود: 4 تا 5 میلیون نفر نیازمند به دفترچه بیمه پیش بینی شده بود که در زمان اجرا این میزان به 11 میلیون نفر افزایش یافت منابع مورد نیاز برای 5 میلیون نفر 550 میلیارد تومان در هر سال تخمین زده شد و برای تفاوت 5 میلیون تا 11 میلیون نفر اعتباری پیش‌بینی نشده بود، سازمان های بیمه‌ای نیز به جامعه پزشکی نبود پیش‌بینی‌های درست در هزینه های طرح و کتاب‌های ارزشی را القا کردند از طرفی برای هر فرد که تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفت فقط 16 هزار تومان برای خدمات بستری در نظر گرفته بودیم که آن را تعمیم دادیم و با کمبود بودجه اختلافی بین 16 هزار تومان و 32 هزار تومان مواجه شدیم.

وی کسری بیمه سلامت را 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: در پرداخت کارانه نیز عقب هستیم که منشأ آن عبور از طرح تحول سلامت است. تحت پوشش بیمه قرار دادن 11 میلیون نفر ارزشمند است اما نه به قیمت نارضایتی ارائه‌کنندگان خدمت.

هاشمی بیان کرد: متمم بودجه 5 هزار میلیارد تومانی به سازمان‌های بیمه‌گر از طرف ریاست جمهوری به مجلس ارائه شد و امیدواریم مجلس نیز با آن موافقت کند.

وزير بهداشت با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت از سال ٩٣، افزود: يك ماه قبل از تشكيل دولت اقدامات جدی در زمينه دارو صورت گرفت و در دوره طرح تحول به عقيده بنده، تمام مديران و پرسنل بسيار خوب عمل كردند.

هاشمي بيان كرد: امروز به رسم هر هفته با روساي دو دانشگاه ديدار كردم. رييس دانشگاه علوم پزشكي سيستان و بلوچستان از در حال اجرا بودن ٢٩٨ پروژه در سراسر استان خبر داد و بيشترين رضايتمندي در استان را از حوزه سلامت دانست.

رييس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نيز از زير پوشش شبكه بهداشت رفتن تمام اهالي استان خبر داد و گفت: در كرمانشاه نيز ٢٥٠ پروژه مهم و فعال داريم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار