کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: بهتر است در رستوران های بین راهی از مواد غذایی پخته نشده مثل سالاد و سبزی استفاده نشود.

آزمون، کارشناس بهداشت، مرکز بهداشت جنوب تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استفاده از ظروف یکبار مصرف گفت: هنگام استفاده از لیوان یا ظروف یک‌بار مصرف پس از مصرف آنها را با فشار دست بشکنید تا امکان استفاده مجدد برای سودجویان وجود نداشته باشد.

آزمون به ارزیابی سطح بهداشت رستوران های بین راهی اشاره کرد و اظهار داشت: در این‌گونه واحدها باید به وضعیت دستشویی‌ها، لباس کارگران، حضور حشرات، وسایل صرف غذا مانند قاشق، لیوان، پارچ آب و... توجه کنید.

این کارشناس بهداشت درباره غذاهای خورشی در رستوران های بین راهی بیان کرد: تا حد امکان از خوردن انواع خورش خودداری کنید، زیرا خورش از جمله غذاهایی هستند که می‌توان آن را چندین بار گرم کرد و ماندگی آن به سختی قابل تشخیص است. 

وی در ادامه افزود: از مصرف کباب کوبیده و همبرگر به دلیل عدم اطلاع از کیفیت گوشت و ماندگی چندروزه گوشت چرخ‌شده و به‌کار بردن موادی مانند خرده نان، ادویه‌جات و... در تهیه آنها، باید خودداری کنید. 

آزمون درباره مصرف سالاد الویه در این رستوران ها  گفت: از مصرف سالاد الویه به دلیل خام بودن مواد اولیه موجود در سس مایونز مانند تخم‌مرغ و ... ، همچنین عدم نظارت بر چگونگی تهیه الویه در رستوران‌های غیرمعتبر بین راهی به طور جدی خودداری کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.