بک متخصص تغذیه درخصوص استفاده غذای مناسب درسفرهای تابستانی گفت:عدم استفاده از آب های آشامیدنی متفرقه و استفاده از غذاهایی که درمعرض فساد کمتر و ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه ی فراورده های غذایی دارند توصیه می‌شود.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه ورژیم درمانی درگفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص استفاده غذای مناسب درسفرهای تابستانی گفت:عدم استفاده از آب های آشامیدنی متفرقه و استفاده از غذاهایی که درمعرض فساد کمتر و ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه ی فراورده های غذایی دارند توصیه می‌شود.

وی افزود:برای مثال غذاهای کم چرب مثل کوکو،کتلت وغذاهایی که نیازبه گرم کردن مجدد ندارند مناسب سفر در این فصل هستند.

این متخصص تغذیه گفت: وعده مناسب برای صبحانه در ایام سفرهای تابستانی بیشتر استفاده از نان ،پنیر،گوجه و فراورده هایی از این گروه می باشد و پیشنهاد می شود از شیر،خامه و محصولاتی از این قبیل حد المکان استفاده نشود چرا که بیشتر در معرض فساد قرار دارند و باعث مسمومیت فرد می شوند.

انوشه افزود : افرادی که در رستوران ها برای صرف غذا میروند به زیبایی ظاهری رستوران اکتفا نکنند، فریب تزیین غذاها رانخورند و اگر برای غذاها کباب سفارش میدهند حتما اطمینان ازپخته بودن آن حاصل شود.

وی درادامه گفت:دربین کباب ها،کباب کوبیده مناسب سفر نیست چون هم چرب بوده وهم آلودگی و آسیب پذیری بیشتری دارد.

انوشه همراه داشتن آبلیمو و لیموترش را ازنکات ضروری تغذیه درسفر دانست و گفت:درطول سفر سعی شود از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنند و در استفاده ازلبنیات پاستوریزه بودن ان را مدنظر قرار دهند.

وی درپایان گفت:درطول سفر همراه داشتن قرص های ضدتهوع ،ضداسهال ومسکن ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.