مشکل گرسنگی مردم ونزوئلا، بحران اقتصادی این کشور را از گذشته پیچیده‌تر کرده است.

تشدید بحران اقتصادی و مشکل گرسنگی در ونزوئلا به دنبال کاهش بهای نفت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای‌بی‌سی نیوز،» با وجود آن که ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد، با کمبود شدید مواد غذایی برای سیر کردن مردم خود مواجه است. مقامات دولتی معتقدند احتکار محصولات بوسیله صاحبان مشاغل برای ایجاد هرج و مرج، دلیل این کمبود است. در حالی که مخالفان دولت سوء‌مدیریت را دلیل بحران اقتصادی این کشور می‌دانند.

تعدادی از مردم ونزوئلا که تولید خانگی سبزیجات را رها کرده بودند، بار دیگر برای بازگرداندن این محصولات به سفره‌های خود دست به کار شده‌اند. ونزوئلا به تازگی وزارتخانه جدیدی را به نام وزارت «کشاورزی شهری» تأسیس کرده است و از مردمی که غذای خود را پرورش می دهند حمایت می‌کند. «لورنزا فریتز»— وزیر کشاورزی شهری—امیدوار است طرح مذکور تا سال 2019، 20 درصد تولید غذای این کشور را تأمین کند.

بر اساس یافته‌های گروهی از محققان ونزوئلایی، 12 درصد مردم کاراکاس—پایتخت ونزوئلا—تعدادی از وعده‌های غذایی روزانه خود را به دلیل نداشتن چیزی برای خوردن حذف کرده‌اند. میزان گرسنگی در ونزوئلا در مقایسه با چند سال گذشته پیش از آن که بهای نفت کاهش یابد، به شدت افزایش یافته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار