مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا توانستند نخستین مرحله برای پایان دادن زودهنگام به ریاست جمهوری "نیکلاس مادورو" را پشت سر بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شورای ملی انتخابات ونزوئلا با نخستین گام کمپین مخالفان "نیکلاس مادورو،" رئیس جمهور این کشور موافقت کرده است. شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد مخالفان موفق به جمع آوری امضای یک درصد رأی دهندگان در کلیه 24 ایالت این کشور شده اند. 

این نخستین مرحله از برنامه مخالفان برای پایان دادن زودهنگام به ریاست جمهوری مادورو است.
دیوان عالی ونزوئلا هم در اقدامی دیگر فعالیت این گروه مخالف را در پارلمان کشور معلق کرده است. این تعلیق تا زمان اخراج سه نماینده مخالف که بخاطر خریداری رأی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته اند، ادامه دارد.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد مخالفان رئیس جمهور حد نصاب جمع آوری 200 هزار امضا برای تنظیم طوماری که خواستار به همه پرسی گذاشتن آینده رئیس جمهور است را پشت سر گذاشتند. 

شورای ملی ونزوئلا تاریخ مرحله بعدی این فرآیند طولانی را برای برگزاری همه پرسی مشخص نکرد. مخالفان در مرحله بعدی باید بتوانند در مدت 3 روز، 4 میلیون امضا جمع آوری کنند. کمپین مخالفان، نیکلاس مادورو را به سوء مدیریت در امور اقتصادی کشور متهم کرده است. 

در حال حاضر ونزوئلا بحرانی اقتصادی و سیاسی را پشت سر می گذارد که باعث کمبود کالاهای اساسی در کشور شده است. تورم در ونزوئلا نیز به شدت بالاست. نیکلاس مادورو آوریل 2013 (فروردین 92) به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد و دوره ریاست جمهوری او در سال 2019 پایان می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا آرزوهای خود را به گور خواهد برد.... مردم از حقیقت دفاع می کنند و فریب اینها را نمی خورند.... دیگر ، حیات خلوت و نفت باد آورده ای ، در کار نیست.... نان بازوی خود را بخورید و دست از سر مردم آمریکای لاتین بردارید....
آخرین اخبار