دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: در چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیر سرمایه گذاری در بنادر با بازده 50 درصد بودیم.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،با اشاره به سرمایه گذاری بنادر اظهار داشت: به طور متوسط از 50 درصد ظرفیت بنادر استفاده می‌شود و جای تقریبا دو برابر شدن استفاده از این ظرفیت در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی به عنوان شاخه‌ای از بخش حمل و نقل است که در توسعه تجارت خارجی کشورها نقش مهمی را ایفا می‌کند، خوشبختانه در سالهای گذشته در این حوزه از رشد خوبی برخوردار بودیم و با در نظر گرفتن تعداد بنادر و ظرفیت‌های موجود با بازده 50 درصد مشغول کار هستیم.
  
سیف در خصوص اختصاص منابع مالی گفت: متاسفانه فقدان تکنولوژی مدرن جهت توسعه صنعت حمل و نقل مانعی بر سر راه توسعه اقتصادی کشور است و از همه منابع و امکانات کشور باید استفاده کامل برده شود.

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی یادآور شد: در جهت سنجش وضعیت موجود بنادر، برخی شاخص‌های فیزیکی کارایی عملیات بندری همانند شاخص اندازه‌گیری اشغال اسکله، شاخص سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها، شاخص‌های عملکرد ساعتی اسکله، متوسط زمان توقف کشتی در بندر، زمان انتظار نوبت و زمان سرویس و بازدهی نیروی انسانی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار