معاونت علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت

پیوستن شرکت‌های دانش بنیان به بازار‌های بین المللی پیوست و امضای تفاهم نامه ایران و روسیه از جمله اخبار معاونت علمی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛رونمایی از صندوق های جسورانه با هدف سرمایه گذاری طرح های ریسک پذیر و توسعه همکاری های ایران و روسیه در قالب شرکت های دانش بنیان از جمله اخبار معاونت علمی در هفته گذشته بود.

اتصال شرکت های دانش بنیان به بازار بین المللی با هدف انتقال تکنولوژی
مهدی محمدی عضو هیئت علمی انجمن مدیریت فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان داخلی باید طی برنامه ریزی بلند مدت فرصت تعامل و ارائه توانمندی را داشته باشند تا با توانایی و بروز استعداد ها و نوع آوری های خود وضعیت اشتغال کشور را ساماندهی کنند.  با حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و  استفاده از ظرفیت و پتانسیل آنها بازار فروش محصولات فناوری در کشور  گسترش می‌یابد.

صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه رونمایی می‌شود
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: با رونمایی این صندوق‌ها شرایط برای سایر صندوق‌های متقاضی فعالیت در این حوزه فراهم می‌شود البته بر اساس توافقاتی که با سازمان بورس انجام دادیم این صندوق‌ها بستر مناسب‌تری در مقایسه با سایر صندوق‌ها خواهند داشت و تحت حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند.

توسعه همکاری‌های فناوری دریایی ایران و روسیه
علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: برای توسعه تعاملات علمی و تبادل فناوری بین دو کشور این کمیسیون تشکیل و موضوعات مختلف دانشگاهی و علمی مطرح و در زمینه عملیاتی شدن آنها صورت جلسه ای به امضای دو طرف رسید که  در این جلسه مشترک در مورد مسائل مختلفی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، علوم شناختی و فضا بحث شد.

ماراتن تولید محتوای دیجیتال برگزار می شود
امیرحسین اسدی، دبیر اولین ماراتن تولید محتوای ایران گفت: معاونت علمی به دنبال ایجاد یک جریان سازی برای تولید محتوا در حوزه مجازی است تا عموم مردم از مرحله دبستان، راهنمایی، دانشجو و بالاتر محتوا تولید کنند که این امر سبب آموزش محتواهای دیجیتالی در بین فرزندان می شود. این ماراتن به دنبال ترویج و فرهنگ‌سازی تولید محتوای دیجیتال است. در کشور زیرساخت و پهنای باند زیادی داریم.

محرومیت فارغ التحصیلان دانشگاهی از فضای کسب و کار
بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی  گفت: نرخ بیکاری افراد تحصیل‌ کرده در دانشگاه‌ها طی 10 سال گذشته همیشه بیشتر از متوسط جامعه بوده و علت این امر نیاز نداشتن بازار کسب و کار اقتصادی به نیروی انسانی با مدارک دانشگاهی است که این امر با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و ارائه محصول در بازارهای اقتصادی قابل حل است.

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از طرح های پژوهشی ایران و روسیه
نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: در سومین نشست کارگروهی که با حضور دکتر ستاری در مسکو انجام شد به یکسری توافقات با روسیه رسیدیم که این صندوق آمادگی خود را برای حمایت از طرح های پژوهشی اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار