توسعه همکاری‌های فناوری دریایی ایران و روسیه

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: توافقات برای توسعه همکاری‌های فناوری دریایی بین ایران و روسیه در جلسه کمیسیون مشترک در مسکو انجام شد.

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه توسعه فناوری اظهار داشت: در سال گذشته با تعریف مکانیزمی مبنی بر پیگیری تفاهم‌نامه‌های امضا شده در چار چوب کمیسیون عالی فناوری، این امر در سطح معاونان دو کشور در سفر اخیر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مشترک در مورد مسائل مختلفی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، علوم شناختی و فضا بحث و با طرح پرژوه‌های علمی مشکلات و موانع آنها رفع شد.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در خصوص اینکه در این کمیسیون قراردادی به امضا نرسید، گفت: خروجی کمیسیون‌ها یکسری توافقات برای توسعه همکاری فناوری دریایی با تشکیل 10 کارگروه و انجام کارهایی از جنس زیر ساختی در حوزه صنعت است.

بیرنگ تاکید کرد: برای توسعه تعاملات علمی و تبادل فناوری بین دو کشور این کمیسیون تشکیل و موضوعات مختلف دانشگاهی و علمی مطرح و در زمینه عملیاتی شدن آنها صورت جلسه ای به امضای دو طرف رسید.

وی یادآور شد: اولین جلسه کمیسیون مشترک در شهریور سال گذشته و دومین آن در آبان ماه برگزار شد و دو طرف به انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی علاقه مندی خود را نشان دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار