رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد اشتراکات او با دونالد ترامپ بیشتر از هیلاری کلینتون است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان "پال رایان،" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی اس این کشور درباره اظهارات "دونالد ترامپ" نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه گفت به نظر من برخی اظهارات ترامپ اصلا خوب نیست. من امیدوارم درسهایی از این مبارزه تبلیغاتی بگیریم تا بتوانیم در آینده مبارزه بهتری داشته باشیم. من معتقدم برخی از اظهارات دونالد ترامپ نژادپرستانه است. در واقع این حرفها اصلا بازتاب واقعیت ما و تفکرات واقعی ما جمهوری خواهان نیست. این حرفها با اعتقادات ما و اصولی که به آن باور داریم، در تعارض است. بنابراین من امیدوارم نه تنها ترامپ گفتن چنین حرفهایی را متوقف کند بلکه از این اتفاقات و حرفها درس بگیرد و چهره ای مثبت و فراگیر از کشور ارائه کند و بازتاب تفکرات برتر و والای ملت آمریکا باشد. 

پال رایان افزود ما جمهوری خواهان به برابری باور داریم. این تفکر که قومیت یا نژاد فردی بر نحوه کار او تاثیر بگذارد، کاملا بر خلاف چیزی است که باور داریم. ما به برابری فرصتها معتقدیم. ما امیدواریم بتوانیم دستور کاری روشن برای کشور ارائه کنیم. علت اینکه من از دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حمایت کرده ام این است که معتقدم این دستور کار در مقایسه با دستور کار هیلاری کلینتون بخت بسیار بسیار بیشتری برای بهبود زندگی مردم دارد. 

خبرنگار سی بی اس گفت من آخرین باری که با ترامپ مصاحبه کردم او دوباره تاکید کرد اگر رئیس جمهور شود دیوار در مرز آمریکا و مکزیک خواهد ساخت و یازده میلیون مهاجر بدون برگه اقامت را از کشور اخراج خواهد کرد و به طور موقت ورود مسلمانان به آمریکا را ممنوع خواهد کرد. اگر او رئیس جمهور شود و با این تفکرات نزد شما بیاید آیا از این برنامه های او حمایت خواهید کرد؟

پال رایان گفت من در این خصوص خیلی شفاف گفته ام که اصلا از ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا حمایت نمی کنم. من معتقدم با افرادی که می خواهند وارد آمریکا شوند نباید بر اساس دین و مذهب برخورد کرد. البته ما باید از نظر امنیتی افراد را کنترل و امتحان کنیم اما نباید بر اساس مذهب عمل کنیم. علت اینکه چنین حرفی را می زنم این است که من یک محافظه کارم. من به اصل اول قانون اساسی کشورمان باور دارم. من به آزادی دین و مذهب معتقدم. این یکی از اساسی ترین و اصلی ترین ستونهایی است که کشورمان بر آن بنا شده است. اساسا مردم در وهله اول به همین علت به آمریکا آمدند و مهمتر اینکه این اصل اول قانون اساسی ماست. بنابراین من با قاطعیت از این اصول دفاع می کنم. البته سیاستها و دیدگاههای دیگری هم وجود دارد که او آنها را پیش خواهد برد و از آنها حمایت خواهد کرد. من از یک مسئله کاملا مطمئن هستم و آن اینکه هیلاری کلینتون از هیچ کدام از این سیاستها حمایت نخواهد کرد و به پیشرفت آنها کمک نخواهد کرد. 

من همچنین از اخراج مهاجران بدون برگه اقامت از آمریکا نیز حمایت نمی کنم و با آن مخالفم. من و ترامپ درباره سیاستهای دیگر نیز با یکدیگر گفتگو کردیم. من معتقدم اشتراکات ما بسیار بیشتر از اختلافات ماست. اشتراکات ما با ترامپ بسیار بیشتر از هیلاری کلینتون است. ما پاییز امسال دو انتخاب داریم: هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ. من کاملا مطمئن هستم که هیلاری کلینتون از هیچ کدام از سیاستها و اصول ما حمایت نخواهد کرد. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره مبارزه رئیس جمهور آینده با فقر در کشور گفت به نظر من دولت فعلی آمریکا دچار اشتباه شده است زیرا به جای اینکه مشکل فقر را به صورت ریشه ای بررسی و حل کند، علائم ظاهری آن را از بین می برد. روش دولت در اداره اقتصاد نادرست است. اینکه دولت مرتب به صورت کلان اقتصاد را مدیریت و در حرکت طبیعی اقتصاد مداخله کند، درست نیست بلکه دولت باید اجازه دهد اقتصادی آزاد و طبیعی داشته باشیم تا در چارچوب این اقتصاد فرصتهای شغلی بیشتر و بهتری ایجاد شود. البته من نمی گویم هر کاری که دولت انجام می دهد اشتباه و غلط است بلکه حرف من این است که رویکرد کلی دولت که تزریق سیاستها از بالا به پایین است نه از پایین به بالا، که نتیجه آن کاهش فرصتهای شغلی و از بین رفتن انگیزه های اشتغالزایی است ، رویکردی غلط است. 

پال رایان درباره رویکرد هیلاری کلینتون درباره از بین بردن فقر گفت تفکرات او از فلسفه ای سیاسی نشأت می گیرد که اساسا به حاکمیت از بالا به پایین معتقد است. کسانی که تفکراتشان زاییده این مکتب است معتقدند لازم است پول، قدرت و اختیارات بیشتری از مردم و خانواده ها و گروههای اجتماعی گرفته و به واشنگتن داده شود تا بوروکراسی و سیستم اداری واشنگتن با سیاستهای کلان خود جامعه و اقتصاد ما را مدیریت کند. بنابراین من در کل با فلسفه و ایدئولوژی هیلاری کلینتون کاملا مخالفم و معتقدم چنین فلسفه و رویکردی کار نمی کند و به همین علت ما محافظه کاران رویکرد بهتری را ارائه می کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار