نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» یکی از بهترین نمایشنامه های علیرضا نادری است.

«پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»؛ نگاهی متفاوت به دفاع مقدسمحمدرضا ستاری کارگردان نمایش «پچ پچه‌های پشت خط  نبرد» در خصوص اجرای این نمایش به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری یکی از نوشته های جنجالی این هنرمند در حوزه دفاع مقدس بود که سال ۷۴ اجرا رفت. این نمایشنامه داستان ۸ رزمنده است که در بین دو جنگ آتش بس ایران و عراق در  سال ۶۸  و عملیات رمضان در سال ۶۱  اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: این نمایشنامه یکی از بهترین آثار علیرضا نادری در حوزه دفاع مقدس است؛ چرا که او خودش در جبهه بوده و جنگ را لمس کرده. گروه ما نیز ۶ ماه برای این کار تمرین کردیم و بعد از ۷ ماه تازه به میزانسن های اصلی رسیدیم که البته سیروس همتی نیز خیلی به ما کمک کرد.

ستاری افزود: تغییرات ایجاد شده شامل نور و شیوه‌هایی اجرایی است اما درمتن هیچ تغییری ندادیم. همچنین من قبل از اجرا با خود علیرضا نادری و عوامل گروهی که قبلا  این نمایشنامه را اجرا کردند، مشورت کردم و  این کار را به عشق شهدا آغاز کردیم.

وی افزود: نگاه ما این بار به حوزه دفاع مقدس متفاوت است؛ چرا که به هیچ عنوان از المان‌های جبهه استفاده نکردیم و مستقیم به این موضوع نپرداختیم.

ستاری اظهار داشت: من خودم دغدغه فعالیت در عرصه آثار ارزشی را دارم و آنقدر متن این اثر خوب نوشته شده که مطمئن هستم مورد استقبال مردم هم قرار خواهد گرفت. همین حالا هم چندین نفر با من تماس گرفتند تا این کار را در شهرهای مختلف اجرا کنیم.

وی گفت: یک مسئله وجود دارد که گروه ما شناخته نشده است اما همه بچه‌ها به عشق شهدا آمدند تا  این کار انجام شود تا پشت لامپ‌های بزرگ گم نشویم. نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» بدون هیج حمایت از طرف ارگان خاصی به صورت خودجوش اجرا می شود.

گفتنی است؛ محمدرضا ستاری، عباس خداورديان، افشين واعظی، حجت غلامی، رامين دلفانی، مسعود عابدی، مسعود شيرانی فرد و كسری بنائی در اين نمايش به ايفای نقش می پردازند. همچنين سيد رضا بزرگ زاده تهيه كننده، سيروس همتی مشاور هنری، نيلوفر زارع طراح صحنه  عوامل اجرایی  این اثر هستند.

نمايش «پچ‌پچه های پشت خط نبرد » تا 18 تير ساعت 17:30 در سالن بزرگ تالار مولوي ميزبان علاقه مندان به اين عرصه هنري است.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.