تئاتر در هفته ای که گذشت؛

باز بودن درب تماشاخانه‌ها در ماه رمضان/ ولوله‌ای که در گروه‌های نمایشی راه افتاد

موضوع اجرایی کف فروش آثار در تماشاخانه های ایرانشهر پابرجاست و فقط هنرمندان 10 شب فرصت دارند تا مخاطبان خود را جذب کنند وگرنه گروه دیگری جایگزین آنها می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

در این هفته می‌توان گفت تئاتر اوضاع آرامی را داشته است اما مشکلات قبلی همچنان در پشت صحنه های نمایش موج می زند و هنرمندان این عرصه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

*وزیر ارشاد در نظر دارد اعتبار ویژه‌ای برای سالن اصلی تئاتر شهر اختصاص دهد. از طرفی هم صندلی های دیگری برای سالن های دیگر تماشاخانه از استرالیا وارد شده است که می بایست ترخیص و نصب شود. به روایتی  قرار است نگاه ویژه تری به بازسازی تئاتر شهر صورت بگیرد.

*موضوع اجرایی کف فروش آثار در تماشاخانه های ایرانشهر پابرجاست و فقط هنرمندان 10 شب فرصت دارند تا مخاطبان خود را جذب کنند وگرنه گروه دیگری جایگزین آنها می شود که این امر ولوله‌ای در گروه های نمایشی  ایجاد کرده است و از این رو گلایه و یا موافقت هایی را به سوی خود جلب کرده است.

*امیر کاوه آهنین جان از تشکیل گروهی برای حمایت از نمایش صحنه ای گفت  و خواستار حمایت های بیشتر از هنرمندان مستعد تئاتری شد از طرفی هم بیشتر آثار روی صحنه رفته را که از سوی جوانان اجرا می شود کارهایی آماتور خطاب کرد و همچون آثار تجربی دانشگاهی نامید.

*نیما گودرزی کارگردان حوزه تئاتر از روی صحنه بردن زندگی محمد علی کلی گفت که با وجود پربودن تماشاخانه ایرانشهر مشغول رایزنی هایی با تالار حافظ است؛ زیراکه نمایشنامه حاضر بوده و به دنبال سالنی برای اجرای آن است.

*از مسافر آستانه که فعالیت های فاخر و مهمی را در عرصه تئاتر داشته است، در اختتامیه سومین همایش ملی تئاتر مردمی در سالن مهر حوزه هنری تقدیر شد.

*شورای انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی متشکل از محمد امیریاراحمدی نویسنده و رئیس کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر، نصرالله قادری نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و منتقد پیشکسوت تئاتر در کنار احسان فلاحت پیشه نویسنده و کارگردان جوان ارزیابی نمایشنامه‌های رسیده به این بخش را انجام می‌دهند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور ماه 1395 برگزار می‌شود.

*نمایش کسوف به کارگردانی ایوب آقاخانی در ماه مبارک رمضان روی صحنه رفته است و توانسته در این چند روز مخاطبان خود را جذب کند.

* با فرا رسیدن ماه رمضان، سالن های نمایشی یا قبل افطار و یا بعد افطار آثار خود را روی صحنه می برند و درب همه سالن های نمایشی برای اجرای نمایش باز است اما با اندکی تغییر در ساعات اجرا.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار