فراخوان نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی مهر کاشان اعلام‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در گفتگو  با خبرنگاران گفت:سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان پس از برگزاری موفق در یازده دوره جشنواره سراسری تئاترمهر و در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره این جشنواره و نظر به اهمیت رکن اصلی هنر تئاتر که متن و محتوای یک اثرفاخر نمایشی است اقدام به برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی مهر کرده است.
مجتبی رضازاده، با اشاره به ز مان مهلت ارسال متون از 20 شهریورماه گفت: داوری آثار 25 شهریور تا دهم مهرماه و اعلام نتایج نیز تا 15مهرماه است.
وی تصریح‌کرد:اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی و ارتقاء فرهنگ و حقوق شهروندی ویژه در حوزه معضلات اجتماعی از موضوعات مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی مهراست.
به‌گفته‌وی، جوایز نمایشنامه برگزیده اول سه سکه بهارآزادی، نمایشنامه برگزیده دوم 2سکه بهارآزادی و نمایشنامه برگزیده سوم یک سکه بهارآزادی خواهد بود و بنا به تشخیص هیات داوران حداکثر به هفت اثردیگر نیز جوایز ارزنده اهداء خواهد شد.
وی افزود: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان مقارن با هفته وحدت در آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.
دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در ادامه با تاکید بر هدفمند کردن موضوعات جشنواره تئاتر مهر در راستای اولویت¬های سازمان فرهنگی ورزشی به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان کاشانی گفت:وجود نمایش نامه‌های با محتوای قوی و تاثیرگذار می تواند بستری مناسب برای کارگردان‌ها و اساتید حوزه تئاتر ایجادکند.
رضازاده، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، فرهنگ صحیح کار و وجدان کاری و نقش زنان در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را از جمله مضامین موضوع اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
وی، ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، ترویج ازدواج آسان و آگاهانه، تبیین فرصت ها و چالش های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عفاف و حجاب و معضلات و آسیب های اجتماعی را از موضوعات سبک زندگی‌اسلامی- ایرانی برشمرد.
به‌گفته‌وی، فرهنگ و آیین همسایه داری با رویکرد آپارتمان نشینی، تقویت حس احترام متقابل، نوعدوستی، مسوولیت پذیری و انضباط اجتماعی، فرهنگ تعامل با گردشگر و جذب توریسم و ارتقای فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین و مقررات رانندگی از موضوعات ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی است.
رضازاده، در پایان اظهارداشت: برگزاری جشنواره سراسری تئاترمهر امسال به دلیل همزمان شدن با ایام محرم به آذر ماه موکول شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.