تئاتر در هفته این بار از روی کار آمدن اصغر همت و یادداشت یک کارگردان برای دستمزد بالای بازیگرش می گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

*ایرج راد به خواسته خود به علت خستگی و رسیدن به کارهایش از هیئت مدیره خواستار کناره گیری از مدیریت خانه تئاتر شد که با صلاح دید ، اصغر همت را بعنوان مدیرعامل جدید خانه تئاتر معرفی کردند.

*اجرای نمایش فیزیکال تئاتری از گروه کلفت‌ها از آخر این هفته به روی صحنه می رود که گروه «کلفت ها» سعی دارد با ارائه گونه نمایشی اجرای متفاوت را به مخاطبان نشان دهد.

*مهدی شفیعی مدیر‌کل هنرهای نمایشی طی حکمی شهرام کرمی را به عنوان دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان منسوب کرد.

*نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هم‌زمان با افتتاح گالری «پوستر و عکس» آثار نمایشی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد. این مراسم عصر روز گذشته شنبه، 25 اردیبهشت ماه با حضور فضل‌الله ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمید جبلی، مدیر هنری بخش پوستر و عکس، بهنام نوایی، دبیر و دیگر اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

*طرح‌های پذیرفته شده در مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی معرفی شدند.  گفتنی است هیات انتخاب مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر رضوی متشکل از نصرالله قادری ، محمد امیریاراحمدی و سید حسین فدایی حسین 8 طرح متقاضی حضور در این بخش را در مرحله اول پذیرفتند.

* آمار فروش بلیط ها طبق اعلام مرکز هنرهای نمایشی ، تئاتر شهر بیشترین فروش بلیط  برای نمایش های اجرا شده را داشته است. که مبلغ آن 557 میلیون ریال اعلام شده  است.

*نمایش " زمین صفر" به کارگردانی : ماهانا نریمانی در یکی از اجراهای این هفته ، بلیط های فروخته شده به انجمن حمایت از بیماران ایدز داده شد. گفتنی است این نمایش در تماشاخانه استاد مشایخی تا پنجم خرداد ماه روی صحنه می رود

* فراخوان سی و پنجمین تئاتر بین المللی فجر به دبیری سعید اسدی منتشر شد که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در این دوره شرکتبدهند.گفتنی است سی و پنجمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر از12 بهمن آغتز می شود.

* در خواست دستمزد 35 میلیون تومانی !

در این هفته ایمان اسکندری کارگردان نمایش «بیرون پشت در» در واکنش به درخواست مالی غیر متداول یکی از بازیگران این نمایش یادداشتی منتشر کرده و از جایگزین کردن بازیگر دیگری به جای وی خبر داد. اسکندری با یاد داشت خود تمام حرف های دلش را مبنی بر عشق به بازیگری و شرایط امروزی زد و بعد از آن بازیگر دیگری را جایگزین وی کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.