یاسوج؛

راه‌اندازی 30 کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون صنایع دستی با اشاره به برنامه‌های امسال این حوزه از راه‌اندازی 30 کارگاه صنایع دستی دیگر در استان خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید روح‌الله وحدتی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 50 کارگاه تولید صنایع دستی در استان فعال هستند.
 
وی یکی از برنامه‌های این حوزه را افزایش تعداد این کارگاه‌ها ذکر کرد و گفت: تعداد کارگاه‌ها با همتی که هنرمندان صنایع دستی در استان با ما خواهند داشت از تعداد 50 کارگاه به 80 کارگاه افزایش خواهند یافت.
 
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده کارهای ما در استان تمرکز بر روی کارگاه‌های تولیدی است.
 
وحدتی در ادامه با بیان اینکه کار مهم ما این است که چرخه تولید را در استان تکمیل کنیم، افزود: این کار را از سادات محمودی و گچساران به عنوان دو منطقه فعال و پایلوت در استان انجام خواهیم داد.
 
وی گفت: از مهم‌ترین کارها این است که در کنار ریسندگی به رنگ‌رزی هم پرداخته شود و دیگر مانند گذشته استان ما در چرخه تولید صنایع دستی به استان‌ها و شهرهای دیگر همچون شهرضا وابسته نباشد.
 
این مسؤول در اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت در جشنواره‌ها از راه‌هایی است که برای تحول هر چه بیشتر در حوزه صنایع دستی استان در نظر گرفته‌ایم و بیش از گذشته در جشنواره‌ها شرکت خواهیم کرد.
 
وی یکی از راه‌های کمک به اقتصاد مقاومتی را در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شدن هر چه بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی دانست و گفت: کار و تولید و اشتغال بیش از هر حوزه دیگر با پرداختن به صنایع دستی متحول می‌شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.