وزیر دفاع عربستان سعودی فردا سفر چند روزه خود به آمریکا و فرانسه را آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، وزیر دفاع عربستان فردا سفر چند روزه خود را به آمریکا و فرانسه آغاز می کند. قرار بود محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور به ژاپن، کره جنوبی، چین و انگلیس نیز سفر کند اما به گفته منابع دیپلماتیک وی سفر خود را به آمریکا و فرانسه محدود کرده است.

قرار است وی فردا (یکشنبه) سفر خود را آغاز کند. به گفته تحلیلگران سفر محمد بن سلمان به این دو کشور اهمیت دارد به این دلیل که در ماه رمضان صورت می‌گیرد. مسئولان ارشد سعودی در ماه مبارک رمضان معمولا سفر خارج از کشور نمی‌روند و به عبادت و اعتکاف می‌پردازند.

قرار است محمد بن سلمان با مسئولان ارشد آمریکایی و احتمالا باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره پرونده‌های استراتژیکی از جمله بحران سوریه، یمن، عراق و توافق هسته‌ای با ایران، مسئله مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی و امنیتی میان دو کشور بحث و گفتگو کنند.

این سفر همچنین از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد از این حیث که اخیرا کابینه عربستان با طرح تحول ملی (چشم انداز عربستان در 2030) موافقت کرد. عربستان از طریق این طرح برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند و دیگر بر درآمد حاصل از نفت تکیه نخواهد کرد.

همچنین منابع بعید نمی‌دانند محمد بن سلمان با بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز در نیویورک دیدار کند. این دیدار در سایه تنش‌های اخیر میان ریاض و سازمان ملل بر سر حذف نام عربستان از لیست سیاه این سازمان صورت می‌گیرد. بان کی‌مون تأکید کرده که تحت فشار و تهدید عربستان برای قطع کمک مالی به این سازمان، مجبور شده نام ریاض را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان حذف کند.

سفر محمد بن سلمان به آمریکا تا هفدهم ماه جاری میلادی طول خواهد کشید و بیست و پنجم این ماه به پاریس خواهد رفت تا با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
داره چند میلیارد دلر پول می بره تحویل بانکی مون واوباما وفرانس اولاند بده
چون برای یک روز سازمان ملل را را با رای سازمان خریده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
انقدر گنده اش نکنید!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
نوشته بودین سفر خطرناک ترین مرد جهان به آمریکا و فرانسه...آخه خداوکیلی این کجاش خطرناک ترین فرد جهانه؟
آخرین اخبار