جان برنان: از انتشار بخش محرمانه گزارش حملات 11 سپتامبر حمایت می‌کنم

رئیس سازمان سیا اعلام کرد برای رفع اتهام از عربستان سعودی، از انتشار بخش محرمانه گزارش حملات 11 سپتامبر حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز یکشنبه گفت انتظار دارد بخش محرمانه گزارش کنگره آمریکا در خصوص حملات 11 سپتامبر 2001 منتشر شود تا بدین ترتیب، هر گونه اتهام مشارکت عربستان سعودی در این حملات رفع شود.

«جان برنان» در اینباره گفت: «به عقیده من، این 28 صفحه محرمانه از گزارش کنگره، منتشر خواهد شد و من از انتشار آن حمایت می کنم و همه، شواهد موجود را در این خصوص مشاهده خواهند کرد که دولت عربستان سعودی، هیچ دخالتی در این قضیه نداشته است.»

بخش های منتشر نشده  این گزارش از این لحاظ دارای اهمیت است که تعیین می کند آیا آمریکایی ها می توانند دولت عربستان سعودی را در خصوص اتهام دخالت در حملات یازده سپتامبر، مورد پیگرد قضایی قرار دهند یا نه.

سنای آمریکا پیشتر در تاریخ هفدهم ماه مه لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن، خانواده های قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر اجازه چنین پیگرد قضایی را پیدا می کردند.

مقامات عربستان سعودی اتهام حمایت  از هواپیما ربایانی که حملات یازدهم سپتامبر را انجام دادند، رد می کنند . بیشتر این 19 هواپیما ربا، تبعه عربستان سعودی بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار