هیئت ملی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد راهکار مورد پذیرش این هیئت، توافق درباره تشکیل دولت وحدت ملی و توقف فراگیر جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، هیئت ملی یمن متشکل از انصارالله و حزب کنگره یمن، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: راهکار مقبول یمنی ها، توافق درباره تشکیل دولت وحدت ملی، تشکیل کمیته نظامی و امنیتی، توقف فراگیر و دائم جنگ و رفع محاصره است.

در این بیانیه آمده است: برای روشنگری افکار عمومی و در محکومیت اخبار منتشرشده از سوی برخی رسانه های گمراه، هیئت ملی یمن تاکید می کند راهکاری که توقف دائم جنگ و رفع محاصره، تشکیل دولت وحدت ملی و تشکیل کمیته نظامی و امنیتی را شامل نشود، مورد پذیرش ملت یمن نیست.

هیئت ملی یمن بیان کرد: رایزنی های جاری برای یافتن راهکار سیاسی فراگیر و توافقی که خواسته های مردم یمن را در برگیرد و حاکمیت و وحدت یمن مورد احترام قرار گیرد و نیز جنگ سعودی-آمریکایی و محاصره را متوقف کند، در جریان است.

در این بیانیه آمده است: هیئت ملی یمن در جلسات گفتگو و در نشست با سفیران خارجی بر راهکارهای مستند به اصول اساسی مرحله انتقالی که در مقدمه آنها توافق درباره نهاد ریاست جمهوری و تشکیل دولت توافقی قرار دارد، تاکید کرده است.

هیئت ملی یمن مرکب از انصارالله و حزب کنگره بیان کرد: هیئت ملی از روز اول شروع رایزنی های کویت دیدگاه های عملی را مورد توجه قرار داده است.این هیئت ترتیبات سیاسی و امنیتی و نظامی که منجر به راهکار عملی شود را بررسی کرده، در حالی که طرف دیگر در چارچوب شکست رایزنی ها و تعلیق آن به طور متوالی و مخالفت با برگزاری جلسات مشترک حرکت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار