انصارالله خروج امارات از ائتلاف سعودی را تعجب آور خواند

یک عضو جنبش انصارالله گفت: از تصمیم امارات درخصوص توقف یکجانبه جنگ در یمن غافلگیر شدیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عضو هیئت جنبش انصارالله در مذاکرات صلح یمن در کویت اعلام کرد موضع امارات در خصوص اعلام یکجانبه پایان جنگ در یمن ما را غافلگیر و شگفت زده کرد.

ناصر محفوظ به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: « این که یکی از اعضای ائتلاف متجاوز به یمن به طور انفرادی و یکجانبه پایان جنگ را اعلام کرد غافلگیر کننده و تعجب آمیز بود.»

محفوظ افزود:‌« من معتقدم اختلافات در حال علنی شدن است. من همچنین معتقدم سقوط یک فروند هواپیمای اماراتی در عدن می تواند علت این تصمیم باشد.

اماراتی ها می خواهند بعد از تخریب عدن آن را ترک کنند ولی آنان خارج نشدند زیرا استان حضرموت را اشغال کرده اند و در عدن نیز حضور دارند و در آن حکومت و یمنی ها را از آن طرد می کنند.

اگر پایان جنگ از نظر اماراتی ها این است که در خاک یمن باقی بمانند ما آن را پایان جنگ قلمداد نمی کنیم بلکه اقدامی برای تثبیت اشغالگری سعودی - اماراتی می دانیم. حال اگر اماراتی ها در این خصوص پایان جنگ در یمن جدی هستند تصمیم خروج از عدن گام خوبی است.»

وی اظهار داشت امارات تاکنون هیچ طرحی برای مذاکرات ارائه نکرده و از مذاکرات دور است ولی امور را پیچیده می سازد. اماراتی ها هر زمانی که بگویند حل تنش ها سیاسی است ما منتظر می مانیم که چه چیزی ارائه خواهند کرد.

این عضو جنبش انصارالله تاکید کرد گزینه جنگ در حال کمرنگ شدن است و گفتگو درباره امور بسیار حساس در حال آغاز شدن است. من پیش بینی می کنم در روز های آینده نتایج مثبتی حاصل شود.

وی ابراز امیدواری کرد تجاوز به یمن پایان یابد و عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن موضع و تصمیم امارات را پیروی کنند البته اگر جدی باشد زیرا در نهایت امر خواهند دید متحمل خسارت زیادی شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار