هزینه های زندگی این روزها گویی کمر قشری از جامعه را خم کرده است و دخل و خرج زندگی برای آن ها ساز ناکوک می زند.

سنگینی سایه هزینه ها بر زندگی مستمری بگیران/آیا بسته های حمایتی مرهمی بر زخم مددجویان می شود؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هزینه های گزافی مانند خرج و مخارج ازدواج کردن ،تشکیل خانه و خانواده این روزها به قدری سنگین است که به اصطلاح کمر برخی از خانواده ها را خم کرده است.

در این  جامعه هستند کسانی که به چتر حمایتی سازمان ها و نهادهای مسئول چشم امید دو خته اند ،مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) جز این افراد محسوب می شوند، اشخاصی که درآمد،شغل و سرمایه چندان مناسبی از خود ندارند و با مراجعه به این سازمان مددجوی کمیته امداد می شوند و به اصطلاح زیر چتر حمایتی و تحت پوشش قرار می گیرند.
تأمین مستمری ماهیانه ،کمک هزینه ازدواج و هزینه تحصیلات از اقداماتی به شمار می آید که کمیته امداد در قالب کار گشایی برای  مدد جویان خود موظف و متعهد می شود تا آن را پرداخت کند.

**آیا وام و بسته های تشویقی ازدواج حلال مشکلات است ؟

مددجو در اولین مرحله تصمیم گیری برای ازدواج نوع و میزان وام ها را به عنوان پشتوانه ای در این رابطه پیگیری می کند و در مقابل کمیته امداد برای تسهیل و ترویج ازدواج دختران و پسران تحت پوشش و مددجوی خود بسته های تشویقی را به همراه تأمین کمک هزینه جهیزیه و مسکن در نظر گرفته است تا این دسته از افراد بتوانند از اینگونه تسهیلات بهره مند شوند.

مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره ) می گوید : تأمین کمک هزینه جهیزیه و مسکن ،پرداخت حق بیمه آن ها تا 2سال از جمله محتوای بسته های تشویقی برای ازدواج دختران و همچنین زنان سرپرست خانوار است .

**پرداخت وام ازدواج چگونه است ؟

کمیته امداد امام خمینی (ره) با انتشار و ابلاغ دستور العملی یه منظور چگونگی پرداخت و میزان وام ها از جمله وام ازدواج نیازمندان،از پرداخت سه میلیون تومانی وام در اقساط 60ماهه خبر می دهد که این امر توسط استان ها صورت می گیرد و معرفی یک نفر ضامن اداری شاغل و یا شخصی برای ارائه یک فقره چک و سفته معتبر به میزان و مبلغ وام پرداختی ! اما اگر کسی نتواند این پیش زمینه ها و در خواست ها را انجام دهد چه باید بکند ؟ برای پیگیری و انجام مصاحبه برای این موضوع علی رغم تماس های بسیار با روابط عمومی هنوز پاسخی دریافت نکردم .

سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش آید این است :  مدد جویان  تحت پوشش کمیته امداد با مستمری ماهیانه 50 تا 70 هزار تومان که به آن ها پرداخت می شود و قرار نیست امسال هم افزایش یابد چطور از عهده پرداخت این اقساط برآیند و علاوه بر آن یک زندگی معمولی با حداقل رفاه را برای خود و خانواده اش فراهم کند؟  هزینه ای که حتی کفاف زندگی آن ها را نمی دهد و گاهی آنچنان فکر و ذهنشان را درگیر می کند که به هیچ راهی جز بن بست نمی رسند و گویی عرصه زندگی برای آن ها تنگ می شود و به دنبال فردی به عنوان حامی برای پشتیبانی و حمایت از حریم زندگی شان می گردند.

چرا که گاهی پاشنه ی زندگی آن ها تنها با اتکا به یک چرخ  نمی چرخد و باید چرخی دیگر به کمک و یاریشان آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
مگه با سه ملیون میشه ازدواج کرد
آخرین اخبار