با فروش ساختمان سوهانک؛

خبر خوش فتاح به مدد جویان کمیته امداد/ 800 میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود+فیلم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر برای فروش ساختمان مجموعه سوهانک مشکلی نداریم.

ساختمان سوهانک کمیته امداد به وزارت علوم واگذار می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح در مراسم بازدید از ساختمان آزادی کمیته امداد اظهار داشت: حدود سه هفته در ساختمان آزادی مستقر هستیم و همه ملاقات‌های مردمی و کاری در این ساختمان برگزار می‌شود و به مرور زمان تمام کارمندان به این محل منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید دارای 18 طبقه است، افزود: مساحت ساختمان آزادی نسبت به ساختمان سوهانک کمتر و حدود نیم هکتار است، همچنین از نظر دسترسی نسبت به ساختمان قبلی در موقعیت مناسبی قرار دارد.

فتاح با اشاره به اینکه مشتری‌های بسیاری برای فروش ساختمان سوهانک وجود دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی، دولت و شهرداری به عنوان مشتری‌های هستند که در حال حاضر از این ساختمان بازدید می‌کنند و همچنین تفاهم نامه‌ای با وزارت علوم برای فروش داشته‌ایم و لازم به ذکر است بگویم مشکلی برای فروش ساختمان سوهانک نداریم.

وی افزود: هفت ماه برای خرید ساختمان جدید کمیته امداد وقت صرف کرده ایم تا اینکه توانستیم ساختمان آزادی را که از لحاظ زیر بنا کفایت می‌کند خریداری کنیم همچنین این ساختمان دارای 650 پارکینگ است که هم برای کارمندان اداری و هم برای مددجوها شرایط بهتری را فراهم آورده است.

رئیس کمیته امداد در ادامه گفت: باتوجه به اینکه در سطح جامعه حساسیتی نسبت به اینکه چرا ساختمان کمیته امداد در شمال تهران است و دسترسی به آن سخت است، تصمیم گرفتیم ساختمان جدیدی را خریداری کرده و در ساختمان آزادی مستقر شویم که به مرور زمان سایر کارمندان و قسمت های اداری نیز به این ساختمان منتقل می‌شوند.

فتاح درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه هزینه فروش ساختمان سوهانک صرف چه اموری می‌شود، پاسخ داد:‌ساختمان کمیته امداد در سوهانک 1000میلیارد تومان قیمت‌گذاری کارشناسی شده است که این ساختمان 140 میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان خریداری شده و حدود 40 میلیارد تومان نیز صرف ساخت آن خواهد شد، کلاً هزینه بهره‌برداری از ساختمان میدان آزادی 180 میلیارد تومان می‌شود و مابقی هزینه‌ها را نیز برای وام قرض الحسنه امداد که به تصویب هیئت امنا رسیده است هزینه می‌کنیم.

فتاح گفت: از اقدامات خوب و جدید کمیته امداد این است که وام ازدواج برای مددجویان علاوه بر هدیه یک  تا سه میلیون تومانی افزایش یافته، همچنین صندوق قرض‌الحسنه امداد که از خود مردم سپرده را دریافت می‌‌کنند با 50 شعبه راه اندازی شده است و در آینده نیزبا مجوز بانک مرکزی  تبدیل به بانک خواهد شد.

یکی دیگر از اقدامات را می‌توان تقویت و افزایش 10 درصدی یارانه مددجویان تحت پوشش نام برد که برای این افراد خدمات بهداشتی و بیمه تکمیلی نیز درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد در پایان خاطر نشان کرد: 3 و نیم میلیون نفر به صورت ماهیانه ازکمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند و علاوه برآن نیز به حدود2 میلیون نفر خدمات موردی ارائه می‌شود.

**پیشرفت 79 درصدی ساختمان جدید کمیته امداد

روح الله سعیدی منش مدیر پروژه ساختمان آزادی کمیته امداد در حاشیه بازدید از ساختمان  آزادی اظهار داشت : این ساختمان با 74 هزار متر زیربنای کل، 38 هزار متر ساختمان اداری،5 هزار متر کاربری تجاری، 670 باب پارکینگ در 18 طبقه احداث شده است است.

وی افزود: همچنین این ساختمان به میدان آزادی، مترو و خطوط بی آر تی  دسترسی آسانی دارد و به جهت نزدیکی به فرودگاه مهرآباد از سمت ورودی شهر تهران در غرب و جنوب مسیر بهتری نسبت به ساختمان قبلی کمیته امداد دارد پیش بینی شده تا آخر خرداد ماه کار بهره برداری از این ساختمان به پایان برسد.

شایان ذکر است پروژه ساختمان جدید کمیته امداد از آذر ماه سال 94 آغاز شده بود.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
آقای فتاح واقعاگرفتن وام کمیته امدادبسیارسخت است بااین شرایطی که ضامن میخواهند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
مسئولان چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
من ی زن بی سرپرست تحت پوشش یکبار رفتم وام خودکفایی بگیرم گفتن که ۲تا ضامن کارمند بیار حال بنظر شما من نوعی چطور رویی داشته باشم که برم به آقایون رو بندازم التماس درخواست که شما بیایید ضامن من شوید ی زن بی سرپرست اصلا خوبیت نداره که بخواد به دوتا مرد کارمند رو بندازی واقعا برا خودم متاسفم بدجور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
آقای فتاح واقعاگرفتن وام کمیته امدادبسیارسخت است بااین شرایطی که ضامن میخواهند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
روی این وامهای مستمری بگیران نظارت نمی شود. جناب آقای فتاح این وامها به اسم مدجویان و به کام دیگران پرداخت می شود. کارمندان مسول اعتبارات کمیته ی امداد نمیگم همه ولی خیلی از آنها تعهد کاری ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
30 هزار تومان در ماه، شد مستمری؟؟؟؟
آخرین اخبار