باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کمیته امداد با 1000 میلیارد به آزادی رسید/ فروش محصولات مددجویان در مجتمع جدید کمیته امداد

کار انتقال کمیته امداد از ساختمان 1000 میلیاردی آن در سوهانک به آزادی انجام شد و مقرر شد تا ساختمان هزار میلیاردی نیز به فروش برسد و صرف تأمین هزینه مددجویان شود.

کمیته امداد با 1000 میلیارد به آزادی رسید/ فروش محصولات مددجویان در مجتمع جدید کمیته امدادبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در منتهی‌الیه شرق تهران در منطقه سوهانک که در چند سال اخیر علاوه بر زحمت برای مددجویان، حاشیه‌ای تمام‌نشدنی برای این مجموعه بود، قرار است به مبلغ 1000 میلیارد تومان به فروش برسد.

*آغاز اثاث کشی از ساختمان چند میلیاردی کمیته امداد در سوهانک به سمت آزادی

سید پرویز فتاح با حکم مقام معظم رهبری به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شد و از نیمه دوم سال جاری رسماً فعالیت خود را در این نهاد آغاز کرد.

وی از بدو ورود به کمیته امداد به افزایش اعتماد عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این دوره اشاره کرد و گفت:باید سعی کنیم این اعتماد بیشتر از گذشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه کار خود در این نهاد، تغییرات محدود را در دستور کار خود قرار داد و در واقع حکم مسئولیت اکثر معاونین سابق کمیته امداد را برای دو سال دیگر تمدید نمود.

"فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک" خبری بود که فتاح در تاریخ شانزدهم خرداد سال 94 داد.

فتاح با اشاره به فروش ساختمان کمیته امداد در منطقه سوهانک، اظهار داشت: بنده چندی پیش طرح فروش این ساختمان را در جمع اعضای هیات امنای کمیته امداد مطرح کردم.

وی تصریح کرد: پس از مطرح شدن فروش ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سوهانک، اعضای هیات امنا کارهای مطالعاتی را انجام دادند و در نهایت به بنده اجازه فروش ساختمان را دادند.

فتاح با تاکید بر اینکه فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک کار بسیار سنگین و دشواری است، بیان داشت: فروش یک مجتمع 10 هکتاری آن هم به مبلغ بسیار بالا کار سختی است و هر کسی توان خرید این ساختمان را ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ گفت: به همین جهت ما رایزنی‌هایی را با بخش خصوصی و بخش دولتی انجام داده‌ایم و امیدواریم در ماه‌های آتی به نتیجه مطلوبی در خصوص فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک برسیم.

وی ادامه داد: پس از فروش ساختمان کمیته امداد، درآمد حاصله از آن صرف امور مددجویان تحت پوشش خواهد شد.

فتاح با اشاره به انتقال و جابه‌جایی مسئولان کمیته امداد و کارکنان این مجموعه از سوهانک، گفت:‌ پس از فروش این ساختمان، محلی در منطقه پایین‌شهر خریداری خواهد شد و تمام مسئولان و پرسنل مرکزی امداد در آن مستقر خواهند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ در پایان در خصوص قیمت نهایی ساختمان کمیته امداد در سوهانک، خاطر نشان کرد: در این زمینه قیمت کارشناسی شده اعلام خواهد شد.

آغاز ماجرا با خرید ساختمان در آزادی

بهمن سال گذشته بود که رسانه‌ها از تلاش کمیته امداد برای خرید ساختمان جهت کوچ از سوهانک به آزادی خبر دادند.

آن زمان یک منبع آگاه از خریداری ساختمان جدید کمیته امداد در اطراف میدان آزادی خبر داد و گفت: این ساختمان نیمه‌کاره در حال بازسازی است و پیش‌بینی می‌شود بخشی از پرسنل قبل از سال و مابقی در سه ماهه سال 95 به ساختمان جدید منتقل شوند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جابه‌جایی پرسنل مستقر در ساختمان مرکزی امداد در سوهانک، اظهار داشت: در چند ماهه گذشته مسئولان امداد رایزنی‌های زیادی را برای خرید ساختمان جدید در مرکز شهر انجام دادند.وی تصریح کرد: در نهایت ساختمان نیمه‌کاره‌ای در اطراف میدان آزادی خریداری شده است و هم‌اکنون این ساختمان در حال بازسازی است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه تا پایان سال بخشی از ساختمان جدید کمیته امداد در اطراف میدان آزادی آماده خواهد شد، گفت: احتمال دارد تعدادی از پرسنل قبل از پایان سال و مابقی در سال 95 به ساختمان جدید منتقل شوند.وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مشکلی در خصوص انتقال پرسنل قبل از پایان سال به ساختمان جدید صورت پذیرد به‌طور قطع در سه ماهه نخست سال 95، تمامی پرسنل به ساختمان جدید در اطراف میدان آزادی منتقل خواهند شد.

هزینه فروش ساختمان کمیته امداد در سوهانک صرف مددجویان می‌شود

رئیس و هیات امنای کمیته امداد ابتدای امسال به ساختمان جدید و در دست تکمیل کمیته امداد واقع در خیابان آزادی منتقل شدند و نخستین جلسه کاری خود را در این ساختمان برگزار کردند.

سایر مدیران و کارکنان کمیته امداد نیز با تکمیل ساختمان و اتمام مراحل تجهیزات اداری به تدریج تا پایان تیر ماه جابه جا خواهند شد.

این ساختمان از پنج ماه پیش در منطقه آزادی خریداری و با اتمام مراحل عملیات عمرانی برای تجهیزات اداری آماده خواهد شد و هر هفته یکی از ادارات و بخش‌های کمیته امداد از ساختمان سوهانک به ساختمان آزادی منتقل می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد هزینه فروش ساختمان سوهانک نیز گفت: هزینه فروش ساختمان کمیته امداد در منطقه سوهانک، صرف امور مرتبط با مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی خواهد شد.

ساختمان 1000 میلیاردی به وزارت علوم فروخته می‌شود

اما فتاح روز گذشته در اولین نشست خبری خود در ساختمان آزادی گفت: ساختمان جدید کمیته امداد دارای ۱۸ طبقه است و از اول اردیبهشت ما در این ساختمان مستقر شدیم.

وی افزود: ساختمان نیمه کاره ای را از بنیاد مستضعین به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان خریداری کردیم و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد:طبقات پایین ساختمان آزادی در حال تکمیل است و شما یک کارگاه می بینید و طبقات بالایی دارای آب، برق و تلفن و تجهیزات است که ما با مستقر شدن می خواهیم مدلی ارائه دهیم که می شود بهترین بهره برداری را کرد.

رییس کمیته امداد تصریح کرد: هزینه خرید ساختمان آزادی را نداشتیم لذا مجتمع اقتصادی کمیته امداد ماموریت خرید را برعهده گرفت و ۷۰ درصد پول را ملک داد و ۳۰ درصد را به صورت نقد پرداخت کرد و مبلغ ۴۰ میلیارد را نیز این مجتمع اقتصادی تامین می کند و ما هیچ مبلغی از کمیته امداد را صرف خرید این ساختمان نکرده ایم چون نه بودجه کافی داشتیم نه مجوزی که بتوانیم از اعتبارات برای خرید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان خبره و شناخته شده ملی مبلغ هزار میلیارد تومان را برای مجتمع سوهانک بر آورد کرده اند و ما مجتمع را با همین مبلغ به فروش خواهیم رساند و تخفیفی نیز داده نمی شود.

فتاح اضافه کرد: خریدارهایی از سوی دولت و بخش غیر دولتی وجود داشت اما آخرین مذاکره ای که انجام شد با وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده است و امروز وزیر علوم از هیئت دولت مصوبه ای برای خرید مجمتع خواهد گرفت که این مجمتع را مورد استفاده دانشگاه ها قرار خواهد داد.

به گفته ی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمد حاصل از فروش ساختمان سوهانک در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سپرده می‌شود و از این صندوق وام‌هایی جهت اشتغال مددجویان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در بال شرقی ساختمان نیز مجتمع سه طبقه تجاری وجود دارد که می‌توان از آن برای فروش محصولات  مددجویان به صورت دائمی استفاده کرد.

فتاح خاطرنشان کرد: حدود ۷ ماه برای خرید ساختمان جدید وقت صرف شد و در این مدت ساختمان‌های زیادی را دیدیم که با شرایط کمیته امداد مطابقت نداشت در نهایت این ساختمان را انتخاب کردیم که بهترین دسترسی را برای مراجعه کنندگان دارد.

دلیل فروش سوهانک

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ساختمان سوهانک به فروش رسیده است، تصریح کرد: مردم نقدهایی نسبت به این ساختمان داشتند مبنی بر اینکه دسترسی به آنجا سخت بود و برای امداد نیز بسیار بزرگ بود و همینطور در گذشته، هتل ۵ ستاره‌ و سالن ۲هزار و ۵۰۰ متری در این مجتمع ساخته شده بود که کاربری مناسبی نداشت لذا به این نتیجه رسیدیم که در مرکز شهر، ساختمان اصلی کمیته امداد باشد تا مردم راحت‌تر بتوانند تردد داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار