معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید جلوی تولید انواع مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب در این استان گرفته شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی عصر یکشنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخورد قاطع با تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی نامرغوب و غیراستاندارد در این استان درس عبرت برای دیگران است و تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: مشکل استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب در پروژه های عمرانی بخش دولتی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نظارت و کنترل لازم کمتر از ساخت و سازهای مسکونی در این استان است.
نیک اقبالی اظهار کرد: شهرداری یاسوج و سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای مسکونی در این استان داشته باشند تا مصالح ساختمانی نامرغوب و غیراستاندارد در آنها مورد استفاده قرار نگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: بازدیدهای مستمر اعضای کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی شورای فنی این استان بیانگر آن است که مصالح تولیدی در استان استانداردهای لازم را ندارند.
حسن نوروزی افزود: یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل اساسی تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب استان با روش هایی شامل برخورد و یا ترغیب صاحبان آنها به بهبود کیفیت تولیدات است.
وی خواستار بررسی دلایل تولید و استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب و غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد شد.
نوروزی بیان کرد: باید نظارت و کنترل لازم برای تولید نشدن و استفاده نکردن از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: دو کمیته شورای فنی استان شامل آموزش و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی بیش از پیش فعال خواهند شد.
سید انتظام سهمگین افزود: در این راستا هفته آینده یک دوره آموزشی ویژه مهندسان ناظر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار می شود.
وی از برگزاری دوره آموزشی قانون مناقصات برای اعضای شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک در یاسوج خبر داد.
سهمگین بیان کرد: کیفیت نامرغوب و غیراستاندارد انواع مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به زلزله خیز بودن این استان نگران کننده است.
وی اظهار کرد: میانگین عمر مفید پروژه های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد حدود 30 سال بوده و دو دلیل مهم آن نیز استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و نامرغوب و بکارگیری کارگران ساختمانی بدون مهارت لازم است.
سهمگین عنوان کرد: 84 واحد تولید شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 43 مورد معادل 51 درصد دارای مجوز استاندارد است و 22 مورد نیز بدون مجوز استاندارد هستند.
وی با اشاره به وجود 9 واحد تولید بتن آماده در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: از این تعداد چهار مورد در یاسوج دارای مجوز استاندارد است و پنج مورد نیز در شهرهای گچساران و دهدشت بدون مجوز استاندارد هستند.
سهمگین افزود: دو کارخانه آجر در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای گچساران و دهدشت بدون مجوز استاندارد هستند.
وی بدون اشاره به آمار، گفت: کمتر از پنج درصد کارگران ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد دارای مهارت لازم هستند که باید با ارائه آموزش های مورد نیاز ماهر شوند.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.