استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد با تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بدون مجوز در این استان بر اساس سازوکار مشخص با اولویت بندی و در یک بازه زمانی خاص باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید موسی خادمی عصر یکشنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این صورت مشکلاتی از قبیل نارضایتی مردم استان به دلیل کمبود مصالح ساختمانی، افزایش بی رویه قیمت آنها و یا رکود فضای کسب و کار استان ایجاد نمی شود.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بدون مجوز کهگیلویه و بویراحمد حق فعالیت نداشته و نباید تولید کنند و در غیر اینصورت نیز با صاحبان آنها برخورد جدی و قانونی می شود زیرا سلامت جانی انسان ها را به خطر می اندازند.

خادمی اظهار کرد: نظارت بر تولید مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی ضعیف است و به همین دلیل نیز مصالح غیراستاندارد و با کیفیت نامرغوب و بدون مجوز در استان تولید، عرضه و استفاده می شود.

وی بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه ها و مدیران اجرایی متولی کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت انواع مصالح ساختمانی در این استان تاکید کرد.

خادمی عنوان کرد: شرایط لازم برای دریافت مجوزهای قانونی لازم از سوی صاحبان واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بدون مجوز کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

وی ابراز داشت: نظارت جدی تر بر عملکرد مهندسان ناظر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقدام های آنان برای کنترل مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه های عمرانی استان ضروری است.

خادمی افزود: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد لیست واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی باکیفیت و استاندارد این استان را به زودی تهیه و به دستگاه های اجرایی استان ارائه دهند.

وی گفت: دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز ملزم به خرید مصالح ساختمانی استاندارد و باکیفیت از این واحدهای تولیدی هستند.

خادمی بیان کرد: باید هر چه بیشتر از کارگران ساختمانی ماهر و دارای کارت مهارت از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در پروژه های عمرانی این استان استفاده شود.

وی اظهار کرد: برای تعیین تعداد دقیق کارگران ساختمانی ماهر و دارای کارت مهارت کهگیلویه و بویراحمد بررسی های لازم از سوی متولیان امر انجام شود.

در این نشست وضعیت اجرای 27 پروژه عمرانی حوزه های مختلف شهرستان بهمئی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد دو مورد ضعیف، هشت مورد متوسط و 17 مورد نیز خوب ارزیابی شد.

26 مورد از مجموع این 27 پروژه عمرانی بررسی شده شهرستان بهمئی بدون کارگر ساختمانی ماهر و دارای کارت مهارت بوده است.
 
انتهای پیام /و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.