بوشهر؛

اعتراض اهالی روستای هلیله و بندرگاه بخاطر قطع آب

اهالی روستاهای هلیله و بندرگاه با تجمع نسبت به قطع مکرر و طولانی آب طی چند روز گذشته اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مردم روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر که در همسایگی نیروگاه اتمی بوشهر زندگی می کنند اواخر شب گذشته با تجمع در ورودی این دو روستا و بستن راه که در مسیر رفت و برگشت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد نسبت به قطعی آب در این دو روستا اعتراض کردند.

یکی از اهالی روستا در این تجمع گفت: الان 4 سال است که مشکل آب داریم. در برخی شبانه روز اصلا آب نداریم و بعضی اوقات نیز کمتر از 5 ساعت آب روستا وصل می شود و مابقی ساعات آب قطع می شود.

معترضین تردد وسایط نقلیه به این دو روستا را مختل کرده و خواستار رسیدگی و حل این مشکل بودند و حوالی ساعت 24 با توضیحات یکی از مسئولان درباره پیگیری این موضوع و قول کاهش این مشکل در اسرع وقت، این تجمع پایان یافت.

آب شرب این دو روستا قبلا از طریق نیروگاه اتمی بوشهر تامین می شد ، اما به دلیل آنچه کمبود آب و عدم همکاری مسئولان عنوان شده، نیروگاه میزان آب دهی را کاهش داده است.

آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بحران کمبود آب شرب در استان بوشهر گفت: بحران کم‌آبی در استان یک پدیده تاریخی است که متاسفانه بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی تاکنون این مشکل رفع نشده است.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: کمبود آب در استان علت های مختلفی دارد اما هر علتی که داشته باشد مردم با کمبود آب مواجه هستند و باید مسئولین با برنامه ریزی دقیق این مشکل و دغدغه مردم را حل کنند.

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از استان های کم بارش کشور است، خاطر نشان کرد: ایجاد سدهای کوچک و بزرگ، اجرای طرح‌های آب خیزداری و آب‌خوان داری و غنی سازی سفره‌های آب زیر زمینی، تخصیص اعتبار کافی برای تامین آب استان و تدوین سند چشم انداز تامین آب، باید در دستور کار  مسئولان قرار بگیرد  تا این مشکل حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان و ماه مبارک رمضان با بحران کم آبی روبرو هستیم، گفت: در شهرها و روستاهای استان بوشهر حتی مرکز استان، مردم در بیشتر ساعات روز آب آشامیدنی ندارند و برخی مواقع نیمه های شب با بنده تماس گرفته و گزارش می دهند.

صفایی بوشهری با تاکید بر بازسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر گفت: شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر فرسوده است و بخشی از آب آشامیدنی از طریق شبکه‌های فرسوده هدر می‌رود که لازم است بازسازی این شبکه‌ها در اولویت برنامه‌های مسئولین مربوطه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
نکنه آب تهران قطع بشه