آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است.

کاهش 30 درصد  آب ورودی به استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ورودی آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون به استان بوشهر خبر داد و گفت: به سبب کاهش ره‌آورد آب رودخانه شاپور و استفاده کشاورزان کازرون از آب این رودخانه، آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است.

کیقباد یاکیده در آیین تکریم و معارفه مدیر آبفای تنگستان افزود: استفاده از فناوری‎های جدید و شیرآلات پیشرفته در مصرف آب را راهکار مهم در کاهش مصرف آب دانست و تاکید کرد: خانواده‌ها و مشترکان آب استان بوشهر نقش مهمی در گذر از بحران کم‌آبی دارند که این مهم با مدیریت مصرف و توجه به توصیه‌های کارشناسان آبفا محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر تدوین شده تصریح کرد: در این راستا به ظرفیت 100 هزار متر مکعب مجوز ایجاد آب شیرین‌کن برای استان بوشهر صادر شده که این مجوز زمینه خرید تضمینی آب تولیدی از این تاسیسات و توزیع در شبکه آبرسانی استان بوشهر فراهم کرده است.

یاکیده با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 20 هزار متر مکعب آب، طرح آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان اجرایی شده افزود: آب شیرین‌کن کنگان سال قبل به بهره‌برداری رسید و امسال آب شیرین‌کن بوشهر افتتاح می‌شود که می‌تواند بخشی از نیاز آبی این شهر تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی بوشهر با مشارکت شرکت خارجی تصریح کرد: برای کاهش آب به حساب نیامده طرح اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر در دست مطالعه است که با تکمیل آن عملیات اجرایی نوسازی شبکه فرسوده بوشهر آغاز و میزان هدر رفت آب بیش از 20 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.