مبلغان ماه مبارک رمضان طی همایشی با حضور آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در قم گردهم آمدند.

مبلغان ماه مبارک رمضان در قم گردهم آمدند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و شخصیت‌های برجسته حوزوی در مسجد اعظم(ص) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
 
در ابتدای این گردهمایی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استمرار انقلاب اسلامی را وابسته به استمرار حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: تولید محتوا، نظریه‌پردازی، استخراج آموزه‌های مورد نیاز جامعه،‌ هدایت سیاسی و آگاهی‌بخشی در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی از رسالت‌های اصلی طلاب است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی با اشاره به اینکه دین در ارائه معارف دینی به مردم تلاش می‌کند، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه عطر معنویت و اخلاق را در جامعه پراکنده کنند و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه طلاب و علما باید در مبانی معرفتی اسلام تفکر کنند، عنوان کرد: برخی از آرمان‌های اسلامی در برخی از بخش‌های نظام اسلامی بر اثر تبلیغات ضددینی دشمن تضعیف شده است.
 
آیت‌الله یزدی همکاری میان دین و سیاست را از اصول دین مبین اسلام برشمرد و تصریح کرد: ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاوردهای تعامل دین و سیاست است که این نظام نسبت به حکومت‌های دیگر موجود در کشورهای مختلف برتر بوده زیرا شخصیت‌های برجسته کشور ایران از جمله رؤسای قوا و رهبر انقلاب اسلامی مقررات کشوری را رعایت می‌کنند.
 
وزیر دادگستری هم در این مراسم با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نمی‌توانند ارتباطات فرزندان خود را کنترل کنند، اضافه کرد: شرایط دنیا نگران کننده و آزار دهنده است چراکه در تمام ابعاد ناهنجاری‌ها و مشکلات به خوبی قابل مشاهده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی از وجود یک میلیارد و 800 میلیون فقیر در دنیا یاد کرد و گفت: جنگ، ناامنی و ترور به خوبی در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده بوده و تعرض به مرزهای جغرافیایی یکی از مشکلات کشورهای نوین است و فاجعه‌بارترین حوادث ضد امنیتی در منطقه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار