یک خبرگزاری غربی از آماده نبودن ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک برای حمله به رقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی رسمی ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا قرار دارد گفت این ائتلاف در حال حاضر برای حمله به رقه پایتخت گروه تروریستی داعش در سوریه آمادگی ندارد.

این اظهارات، چارچوب محدود جدیدترین حمله ای را که این ائتلاف در مناطق نزدیک این شهر سوریه آغاز کرده است نشان می دهد.

اقدامات ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک و اعلامیه هایی که به صورت هوایی در رقه پخش شده و در آن از ساکنان این شهر خواسته شده آن را ترک کنند احتمالات درباره نزدیک بودن حمله به این شهر را افزایش داده است.

طلال سلو سخنگوی رسمی ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد زمان چنین عملیاتی نزدیک نیست.

سلو به رویترز گفت:« هر منطقه ای که سازمان تروریستی داعش در آن حضور دارد نیروهای ما برای آزادسازی آن اقدام خواهند کرد، اگر این مناطق که داعش در آن حضور دارد دیرالزور یا شمال حلب باشد ممکن است در آینده هدف حمله نیروهای ما قرار بگیرد.»

وی افزود: «ما درحال حاضر برای آزادسازی مناطق شمال رقه اقدام کرده ایم، هیچ آمادگی یا اقدامی برای آزادسازی رقه وجود ندارد. درحال حاضر تا پس از پایان این حمله برنامه ای برای آزادسازی رقه وجود ندارد.»

اعلامیه هایی که از طریق هواپیما در شهر رقه توزیع شده است مردم را به ترک این شهر تشویق می کند. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد صدها خانواده از این شهر فرار کرده اند.

اما کارشناسان امور سوریه درباره اینکه ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک برای حمله به این شهر آمادگی داشته باشد تردید دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار