یک گزارش جدید نشان می‌دهد مصرف جهانی مشروبات الکلی در سال 2015 کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، برای نخستین بار طی 15 سال اخیر، سرانه مصرف مشروبات الکلی در کلیه کشورهای جهان - به غیر از آمریکا - کاهش یافت.

طبق گزارش جدید موسسه تحقیقاتی «یورومانیتور اینترنشنال»، در سال 2015 سرانه مصرف مشروبات الکلی در جهان 0.7 درصد کاهش یافت. این نخستین باری است که این مرکز از زمانی که پایش آمار مربوط به مصرف مشروبات الکلی در جهان را در سال 2001 آغاز کرد، شاهد کاهش مصرف مشروبات الکلی در جهان است.

طبق این گزارش، رکورد بیشترین کاهش مصرف مشروبات الکلی متعلق به اوکراین است. این کشور در سال 2015 حدود 17 درصد کمتر نسبت به سال 2014 مشروبات الکلی خریداری کرد. مصرف مشروبات الکلی در چین نیز که بزرگترین بازار مصرف مشروبات الکلی در جهان به شمار می‌رود، در سال 2015 حدود 3.5 درصد کاهش داشت.

در حالیکه گزارش موسسه یورومانیتور اینترنشنال مؤید کاهش سرانه مصرف مشروبات الکلی در جهان است، آمریکا تنها کشوری است که بر خلاف این روند نزولی، مصرف مشروبات الکلی در آن در سال گذشته افزایش یافت. این کشور در سال 2015 بالغ بر 30.6 میلیارد لیتر مشروبات الکلی خریداری کرد که با توجه به رقم 29.8 میلیارد لیتری سال 2014، حدود 3 درصد افزایش نشان می‌دهد. 

طبق گزارش یورومانیتور اینترنشنال، تولید برخی انواع مشروبات الکلی نیز در آمریکا طی سال میلادی گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافت که در 50 سال گذشته بی‌سابقه است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار