سران مالی "گروه هفت" در جلسه‌ای شرایط اقتصاد جهان را به بحث گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سران مالی گروه هفت، 21 مه در «سندای» ژاپن جلسه‌ای را برای به بحث گذاشتن مسائل مربوط به اقتصاد جهانی و سیاست‌های مناسب این حوزه تشکیل دادند. در ادامه سخنان کلیدی شرکت‌کنندگان در جلسه روز شنبه آمده است:

«جک لو،» وزیر خزانه داری آمریکا در رابطه با سیاست‌های ارزی آمریکا و ژاپن اعلام کرد: «بسیار مهم است که با یکدیگر همکاری کنیم و اقدامات طرف مقابل ما را غافلگیر نکند... داشتن فهمی درست از عواقب تصمیماتی که می‌گیریم ضروری است. من در تحلیل نرخ ارز کاملا صریح بوده ام. سیاست‌های مالی ژاپن در جهت استفاده از ابزار داخلی برای اهداف داخلی بوده است. امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.»

وی در ادامه افزود: « داشتن یک رویکرد مشابه در حل مسائل مالی و غیره برای تمام کشورها ممکن نیست. کشورهای ما برای اعمال سیاست‌های مالی و پولی در موقعیت مشابهی نیستند. برخی از کشورها فضای مالی گسترده‌تری دارند.»

«تارو آسو،» وزیر اقتصاد ژاپن نیز در این جلسه اعلام کرد:« ما اهمیت ثبات ارزی در تغییرات اخیر بازار را تأیید می‌کنیم. ژاپن متعهد شده است از کاهش ارزش ارز رقابتی اجتناب کند. برای من قابل درک است که «ین» ممکن است بالا و پایین برود. توجه به چند هفته گذشته نشان می‌دهد دلار در عرض دو روز به ارزش 5 ین تغییر داشته است. این در حالیست که دلار در 10 روز به ارزش 8 تا 9 ین تغییر داشته است. مسلماً این‌گونه تغییرات نظم مشخصی ندارد. به هر حال ژاپن و آمریکا در حال حاضر درگیر انتخابات هستند و باید منطقی به شرایط نگاه کنند.»

وزیر اقتصاد فرانسه با شرکت در جلسه گروه هفت اعلام کرد: «ما شاهد رشد اقتصادی هستیم، ولی این روند باید قوی‌تر و پایدار باشد. همگی بر این نظر که سیاست‌های مالی در شرایط خوبی هستند و اختلاف زیادی بین ارزها وجود ندارد، توافق دارند. در نتیجه نیازی به مداخله نیست. ما در شرایط سال 2008 نیستیم و به یک بسته مالی محرک مشابه آن زمان نیاز نداریم، اما کشورهایی که این فرصت را دارند، بهتر است اقدامات مالی لازم را انجام دهند.»

 وی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: « خروج انگلیس عواقبی منفی را در پی خواهد داشت. این اتفاق هم برای انگلیس و هم برای اروپا منفی است. زیرا سرمایه‌گذاران مردد خواهند بود و این موضوع بر جریان سرمایه تأثیر سوء دارد.»

رئیس بانک فرانسه گفت:« این جلسه گروه هفت نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی به ثبات رسیده است. سیاست‌های مالی در اقتصاد هر کشور متمرکز هستند. نرخ یورو و دلار ثابت و مناسب با اصول است.»

وزیر اقتصاد آلمان نیز در خصوص یونان و صندوق بین المللی پول اعلام کرد: « من در جلسه‌ام با کریستین لاگارد –رئیس صندوق بین المللی پول-  هیچ کدام از اختلافاتم با ایشان را حل نکردم، زیرا هیچ اختلاف نظری بین ما دو نفر وجود نداشت. هر دوی ما امیدواریم که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج نشود. همچنین هر دوی ما بر این باوریم که باید مراقب باشیم این پیشرفتی که پس از بحران مالی سال 2008 به دست آمده در پی افزایش بیش از حد نقدینگی و افزایش معاملات ریسکی، از بین نرود. ما همچنین معتقدیم شرایط اقتصادی جهان بسیار مثبت است. ما باید به سه مورد توجه کنیم: تغییرات ساختاری، سیاست‌های پولی و سیاست‌های مالی.»

رئیس بانک ژاپن: « در جلسات بین المللی پیشین در خصوص سیاست‌های پولی به توافق رسیده‌ایم. ژاپن، آمریکا و کشورهای حوزه یورو  سیاست‌های پولی خود را مطرح کردند. انتقال دیدگاه‌ها کافی بوده و فهم ما از سیاست‌های یکدیگر به میزان لازم افزایش یافته است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار