نشست رونمایی از «فرهنگ‌ کارت؛ حامی فرهنگ» با حضور مرتضی موسویان رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رونمایی از «فرهنگ‌ کارت؛ حامی فرهنگ» با حضور مرتضی موسویان رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.

در ابتدا موسویان گفت:‌ امسال شاهد رویداد مبارکی هستیم. در کنار نمایشگاه بین‌المللی کتاب نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را برگزار کرده‌ایم و تلاش‌های ما به ثمر نشست. 

وی ادامه داد: این نمایشگاه را به کمک موسسه‌های فرهنگ دیجیتال عملیاتی کرده‌ایم و این شروعی برای آینده بهتر است. شبکه ملی خانه فرهنگ شامل 400 زیر مجموعه است و این امکان را به علاقه‌مندان در زمینه تولید محصولات دیجیتالی برای مشارکت می‌دهد.

وی عنوان کرد:‌ در سال گذشته همایش سواد رسانه‌ای را کلید زده‌ایم و چند دانشگاه همراه ما بودند و اینکه ما باید بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل زیرساخت‌های این موسسه دیجیتالی را در عمل نشان دهیم اتفاق مبارکی است.

تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد، باید برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد. فرهنگ کارت علاوه بر سواد رسانه‌ای در زندگی روزمره مانند مشاوره پزشکی و آموزش‌های دیگر حضور دارد. در دنیای جدید که هر روز تغییراتی را شاهد هستیم، تنها ارتقای سواد رسانه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک کند. اکنون تنها رویکرد آسیب شناسانه راه حل نیست؛ بلکه باید علاوه بر دیدن تهدیدها فرصت‌ها را هم ببینیم؛ چرا که باید رویکرد دو فضایی شدن را بپذیریم و افراد را باید آماده زندگی در فضای جدید کنیم. بعد از سال 2015 در کشورهای اروپایی زندگی در فضای مجازی بیشتر از زندگی در دنیای واقعی بوده است.

موسویان اظهار داشت: انتظار داریم نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال آینده به صورت گسترده برگزار گردد. فرهنگ کارت نمونه‌ای است که همراه فرد در همه زمینه‌ها خواهد بود و هدف تجمیع حمایت‌ها در این فرهنگ کارت است. بیمه، گردشگری، مشاوره پزشکی، کارآفرینی، مسائل حقوقی و یارانه‌های فرهنگی بخشی از خدمات فرهنگ کارت هستند.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار