سالن‌های نمایشگاهی شهر آفتاب در روزهای پایانی برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای جلوگیری از بروز مشکلات بارش احتمالی تجهیز شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باران، چنان مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را غافلگیر کرد و آن‌ها را با مشکلاتی همچون آب‌گرفتگی سالن‌های نمایشگاهی مواجه کرد که در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اقدام به تجهیز سالن‌های نمایشگاهی شهر نمایشگاهی آفتاب کردند.

در این میان این سوال پیش می‌آید که آیا دست‌اندرکاران بزرگترین نمایشگاه فرهنگی کشور نباید قبل از برگزاری چنین نمایشگاهی در صدد حل مشکلات احتمالی آن برآیند؟!

این سوالی است که در ذهن بسیاری از فعالان عرصه رسانه شکل گرفته و درخور دریافت پاسخی مناسب است اما به نظر می‌رسد که دریافت این پاسخ همچون اقدام دیرهنگامی که برای تجهیز سالن‌های نمایشگاهی انجام گرفته، مصداق بارز نوش داروی پس از مرگ سهراب باشد و گویا همانطور که برخی از ناشران در روزهای نخستین برگزاری نمایشگاه کتاب می‌گفتند، فرهنگ مکتوب فدای سایر نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران شده است.

در اینجا باید گفت به نظر می‌رسد که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همانطور که سال‌ها در آزمون و خطا به سر می‌برد، هم اکنون نیز در مرحله‌ای دیگر از آزمون و خطا قرار گرفته و به نوعی علاوه بر آنکه بهترین راه برای معرفی زودهنگام و موثر شهر تازه تاسیس شهر آفتاب به حساب می‌آید، زمینه مناسبی را برای شناخت ضعف‌های این شهر فراهم کرده و کتاب را فدایی این مجموعه کرده است و اگرچه مسئولانش احتمال ریزش مخاطب را حس می‌کردند اما حاضر شدند که این ریسک را بکنند.

گفتنی است؛ از حواشی دیگر روز نهم برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توان به رفع مشکلات بن‌کارت‌های بانک صادرات اشاره کرد. این اقدام نیز یکی دیگر از اقدامات دیرهنگام مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است؛ زیرا به طور حتم بسیاری از کسانی که بن کارت بانک صادرات را داشته‌اند، با نزدیک شدن به روزهای پایانی برگزاری این نمایشگاه عطای این بن‌کارت‌ها را به لقایشان بخشیده‌اند و ترجیح داده‌اند که کتاب‌های مورد نیاز خود را به شیوه‌های دیگری خریداری کنند.

یادآور می‌شود که بازدید سفیر لبنان، وزیر آموزش و پرورش و رئیس فرهنگستان هنر از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حواشی دیگر نهمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به حساب می‌آید. 



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار