تشدید درگیری ها در استان ریف دمشق

گزارش ها حاکی است درگیری ها در استان ریف دمشق سوریه تشدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد:درگیری ها میان گروه های مسلح در استان ریف دمشق تشدید شده است.

محمد الخضر خبرنگار این شبکه در دمشق درباره تحولات میدانی در استان ریف دمشق گفت: مناطق گسترده ای از بخش شرقی استان ریف دمشق با درگیری های شدیدی همراه بوده این در حالی است که عناصر مسلح گروه موسوم به جیش الاسلام از منطقه مسرابا عقب نشینی کردند.

سیطره بر این منطقه دلیل اصلی درگیری میان گروه فیلق الرحمان با گروه جیش الاسلام بوده است. این درگیری های شدید تلفات سنگینی به همراه داشته است و گفته می شود در طول ده روز درگیری نزدیک به سیصد تا چهارصد نفر از این گروه ها کشته شدند.

به نظر می رسد کمیته شش نفره ای با حضور این دو گروه تشکیل شده است تا اعضای این کمیته بتوانند راه حلی را برای این مشکل خونبار پیدا کنند. این درگیری های شدید باعث شد شمار زیادی از انبارهای غذا به آتش کشیده شود و وضع وخیمی برای غیر نظامیان در این منطقه ایجاد شده است.

بخش بزرگی از این درگیری ها درباره تقسیم جاده ها و مسیرهایی است که کمک های غذایی از طریق این جاده ها ارسال می شود. این جاده ها از اهمیت زیادی برای جلب کمک های مالی برخوردار بوده و این درگیری ها خسارت های سنگینی برای غیرنظامیان به همراه داشته است و شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده اند.

وی درباره درگیری های ارتش سوریه با گروه های مسلح تروریست در منطقه مرج السلطان افزود: این درگیری ها ادامه دارد. این درگیری ها ارتباطی با درگیری ها میان گروه های مسلح در شهرک مسرابا ندارد.

مسئله مهم این است که ارتش سوریه از درگیری میان گروه های مسلح استفاده کرد و توانست بر شهرک زبدین سیطره یابد و در این شهرک یک تونل سیصد متری کشف شده است. جبهه مرج السطان برای ارتش سوریه بسیار مهم است و نیروهای سوری از تابستان گذشته عملیات خود را در این جبهه آغاز کردند.

روز گذشته نیروهای سوری در این منطقه پیشروی سریعی داشتند و هدف راهبردی این عملیات تشدید محاصره گروه های مسلح و جدا کردن دو منطقه شمالی و جنوبی بخش شرقی استان ریف دمشق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار