فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق از كشف بیش از 50 گور دسته‌جمعی در مناطق مختلفی که تحت اشغال گروه تروریستی داعش بود، خبرداد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جان كوبیس،» فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق، در گزارش خود در شورای امنیت از كشف بیش از 50 گور دسته جمعی در مناطق مختلف تحت اشغال گروه تروریستی داعش در عراق خبرداد.

وی با بیان این خبر افزود: از این میان 3 گور دسته جمعی تنها در یك زمین بازی فوتبال در رمادی كشف شد.

وی اضافه كرد: فهرست جرایم هولناك داعش در عراق همچنان طولانی است و با آزادسازی مناطق دیگر این كشور از چنگال داعش، هر روز ابعاد جدیدی از جنایات این گروه تروریستی در این مناطق افشا می‌شود.

وی توضیحی از تعداد افراد مدفون شده در این گورها ارائه نداد؛ اما گفت: تنها در 3 گور دسته جمعی كه 19 آوریل (31 فروردین) در زمین فوتبال رمادی كشف شد، حدود 40 جسد به خاك سپرده شده بودند.

فرستاده ویژه سازمان ملل اظهار كرد: بحران انسانی در عراق روبه تشدید است و دو سوم جمعیت این كشور (یعنی حدود 10 میلیون نفر) امروز به شدت نیازمند كمك هستند و 2 میلیون نفر دیگر نیز تا پایان امسال با خطر آوارگی مواجه هستند.

كوبیس ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده داعش از ناآرامی های سیاسی و انجام نشدن اصلاحات در این كشور، از مسوولان عراقی خواست با اتخاذ تدابیر لازم، به بحران حاكمیتی جاری پایان دهند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار