رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: وجود قبرستان های تاریخی با سه هزار و 500 سال قدمت بیانگر تمدن و فرهنگ دیرینه این منطقه است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هدایت امیری روز چهارشنبه در همایش ملی روز یاسوج جنگ های تاریخی درمنطقه بویراحمد را یادآور شد و تصریح كرد: مبارزات تاریخی مردم این خطه با حكومت های ستمگر گواهی بر روحیه سلحشوری ودلاوری مردم قهرمان پرور و انقلابی این دیار است.
رئیس شورای شهر یاسوج به اهمیت گرشگری و جاذبه های فرهنگی یاسوج اشاره كرد و گفت: توسعه این شهر از اهداف شورای اسلامی و شهرداری است.
امیری اظهار كرد: یاسوج درسال 1355حدود چهار هزار نفر جمعیت داشت كه اینك 20هزاردانشجو دارد و این امر بیانگر پیشرفت های جمعیتی و فرهنگی این شهر است.
وی گفت: شورای اسلامی در دوره اخیر با اجرای طرح های فضای سبز . ساماندهی بلوار ها 45 متری در حال تلاش برای توسعه بیش از پیش این شهر است.
امیری ابراز كرد:یاسوج در 1335حدود34نفر و در 1345 943نفر و در سال 1355باچهار هزار و 500 نفربه عنوان مركز استان معرفی شد واینك بیش از 100هزار نفر جمعیت دارد.
روز 15 اردیبهشت روز یاسوج نامگذاری شده است وهمایش گرامیداشت این روز هم اكنون در سالن شهید ایزدپناه یاسوج باحضور مسئولان ،شهرداران سابق و مردم در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.