رئیس انجمن آموزشی مهندسی ایران گفت: امیدوارم در سال جاری نهادهای دانشگاهی توفیق این را بیابند که گامی هر چند کوچک در احیای منزلت استاد و علم بردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر رضا فرجی دانا رئیس انجمن آموزشی مهندسی ایران در مراسمی که ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم در دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی برگزار شد، گفت: روز معلم نماد و نشانه‌‌ی برانگیختن افکار عمومی و وجدان ملی در حرمت نهادن به مقام استاد، معلم و بازآفرینی نقش بنیادین و پایدار، تعلیم و تربیت در کشور است.

وی ادامه داد: حرمت استاد یعنی پاسداشت دانش و اخلاق در جامعه علمی و بزرگداشت امر آموزش یعنی جلب توجه افکار عمومی و ضرورت پیروی از منطق و قاعده عقلانیت در همه امور است.

فرجی دانا ادامه داد: کشور ما امروزه بیش از هر زمان نیازمند اخلاق، علم، خرد و منطق در جامعه بوده این مهم زمانی دست‌یافتنی است که دانش‌ورزی، اندیشمندی و سنت حرمت گذاری به مقام علم و اندیشه فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی موضوعیت پیدا کند.

رئیس انجمن آموزشی مهندسی ایران یادآور شد: امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری "اقدام و عمل" نام‌گذاری شد، نهادهای دانشگاهی و مدنی توفیق پیدا کنندگامی هر چند کوچک در احیای منزلت استاد و علم بردارند. وظیفه می‌دانم به عنوان فرزند کوچک دانشگاه ، مقابل یکایک استادان بزرگ که در برابر هر رنجی جز صبر، امید و تدبیر در پیش نمی‌گیرند؛ سرتعظیم فرود آورم و از خدواند بزرگ برای آنان، توفیق روزافزون و بالندگی علمی مستمر طلب کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار