یک مقام روسیه با اعلام اینکه بیش از 130 داعشی روس در سوریه به هلاکت رسیده‌اند، آمریکا را عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشا تودی، "الکساندر باستریکین" – رئیس کمیته تحقیق دادستان کل روسیه -- از کشته شدن 135 تروریست روس در سوریه در سال 2015 خبر داد.

باستریکین در مقاله‌ای که نشریه "کامرسانت فلاست" آن را منتشر کرد، نوشت:" بیش از هزار شهروند روس این کشور را ترک کرده و وارد سوریه شده اند. دادستانی کل روسیه 469 پرونده جنایی را در این خصوص در دست بررسی دارد. 135 نفر از این افراد در درگیری مسلحانه با نیروهای دولتی سوریه کشته شدند."

وی افزود: "شهروندان روسی به بهانه تفریح، فعالیت بازرگانی و بهانه های دیگر از طریق ترکیه و مصر وارد مناطق تروریست نشین سوریه می شوند."

این مقام روس با بیان اینکه دولت آمریکا با حمایت از جریان های اسلامی رادیکالی، خاورمیانه را بی ثبات کرده است، گفت: آمریکا امنیت و صلح را در خاورمیانه به طور کامل از بین برده است.  آمریکا از جریان های افراطی و تروریستی حمایت می کند. اروپا در حال حاضر در برابر هجوم مهاجران قرار دارد."

 وی تأکید کرد: "گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و القاعده پیامد سیاست‌های آمریکا است. افراط گراها در تمام کشورهای جهان و همچنین روسیه به صفوف عناصر داعش می پیوندند."



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار