وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

یکی از بانک های کره ای تمایل به تخصیص اعتبار پنج میلیارد دلاری در ایران دارد و دولت تصمیم دارد تا یک میلیارد دلار آن را در حوزه سلامت هزینه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت شاهد صورت گرفتن اقداماتی در جهت پیشبرد اهداف ارتقا سلامت در کشور بود و خبرهایی از جمله راه اندازی مرکز سلامت ناباروری و احداث بیمارستان های هزار و 200 تخت خوابی در کشور به گوش رسید.

اختصاص بیمه تکمیلی برای گروه های سنی 6 تا 18 سال
سید حسن قاضی ‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت بهداشت دهان و دندان همه مردم علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان از طرح حمایتی ویژه وزارت بهداشت برای پوشش بیمه‌ای خدمات تخصصی دهان و دندان کودکان و نوجوانان خبر دا دو گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال 95 وزارت بهداشت در حوزه معاونت بهداشت تهیه بیمه تکمیلی برای گروه‌های سنی 6 تا 18 سال به منظور پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی آنها است.

وی افزود: این طرح شامل پر کردن دندان و ترمیم آنها می‌شود تا از کشیدن دندان پیشگیری شود و به همین منظور نیز طبق برنامه‌ریزی های وزارت بهداشت طی امسال بودجه مورد نیاز این بیمه تکمیلی بخشی از آن از طرف معاونت درمان، بیمه و قسمت ناچیزی نیز از طرف مردم تامین خواهد شد.

8500 یونیت داندانپزشکی تا پایان سال فعال می‌شود
قاضی‌زاده هاشمی در کنگره سالروز دندانپزشکی با تأکید بر اینکه علاوه بر 4 هزار یونیت‌ دندانپزشکی در مراکز بهداشتی، 2 هزار و پانصد یونیت در کلینیک‌های ویژه داریم، گفت: این در حالی است که 2 هزار و پانصد یونیت دیگر توسط معاونت درمان برای افزایش خدمات دندانپزشکی و بهره‌مندی مردم تزریق میشود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز هم اکنون بین 30 الی 35 هزار یونیت دندانپزشکی در اختیار بخش خصوصی است و اگر 25 درصد از سهم بازار خدمات دندانپزشکی را به این شکل تامین کنیم مشکلات بسیاری را در این زمینه حل کرده ایم و بنابرین مناطق محروم نیز از این خدمات باید بیشتر بهره مند شوند.

کمبود پرستار بزرگترین چالش سال 95
رضا پایداری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر مهمترین کمبود و چالش بخش درمان امسال مربوط به کمبود جدی کادر پرستاری است، به گونه ای که هم اکنون بسیاری از بخش های مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه آماده بهره برداری هستند اما همچنان در انتظار پرستار به سر میبرند، از سوی دیگر نیز 1300 پرستار تنها در 17 مجموعه درمانی تحت پوشش علوم پزشکی ایران کم داریم که باید این کسری نیرو با ساز و کار جدی و کمک سایر مسئولین چاره اندیشی شود.

واکسن هاری انسانی تیر ماه امسال راهی سازمان غذا و دارو می شود 
مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: طی  سال گذشته مراحل تایید آزمایشگاهی  واکسن هاری انسانی در انستیتو پاستور ایران با موفقیت سپری شد و اینک پاستور آماده تولید صنعتی این واکسن است و به همین منظور تیر ماه امسال واکسن هاری انسانی به لیست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت برای اخذ تاییدیه اضافه می شود که در صورت تایید، به زودی بازار دارویی کشورمان برای نخستین بار شاهد تولید انبوه این واکسن حیاتی می شود.

افتتاح بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب جهان در کشور تا پایان سال
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیری دبیر اجرایی سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است بیمارستان مغز و اعصاب ایران افتتاح شود، گفت: یکی از اقدامات خوبی که پروفسور سمیعی در ایران انجام داده تاسیس این بیمارستان بوده است. که مهمانان خارجی از این بیمارستان دیدن می کنند و امیدواریم تا پایان امسال تجهیزات فنی آن نصب شود و افتتاح شود. 

دبیر اجرایی این سمپوزیوم گفت: این بزرگترین رویداد علمی است که در کشور ما قرار است برگزار شود. که مراسم افتتاحیه با حضور رئیس جمهور و سایر مقامات کشور و رئیس جمهور صربستان و سایر مقامات سیاسی، اقتصادی کشور عضو فدراسیون مغز و اعصاب در برج میلاد برگزار می شود.

طاعون نیامده رفت
دکتر نبوی معاون رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیردار در گفت و گو با حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ویروس طاعون شایع در تهران انسانی نیست و ویروسی حیوانی است.

داريوش جهان پيما مدير كل دفتر بهداشت و مديريت بيماري هاي دامي در پي انتشار خبر شيوع طاعون در تهران تاكيد كرد: خبر شيوع طاعون در تهران ترسي به اشتباه در دل مردم به راه مي اندازد چرا كه طاعون مشترك بين انسان و حيوان عامل باكتريايي دارد و از جوندگان ناشی مي شود و در سال ٢٠١١ در كشور ريشه كن شده است.

ایجاد 17 مرکز سلامت ناباروری در کشور
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت دو گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خدماتی که در راستای رسیدن به سیاست های سال 95 در بخش استقرار نظام جامع سلامت باروری صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر 62 مرکز خصوصی و دولتی در بخش درمان ناباروری داریم که از این تعداد 24 مرکز به بخش دولتی اختصاص دارد که در سال 95 با اضافه شدن 17 مرکز برای ناباروری این تعداد به 41 مرکز رسیده است که این مراکز در تمام استان ها برقرار می شود.

یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کره جنوبی در حوزه ی سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: یکی از بانک های کره ای تمایل به تخصیص اعتبار پنج میلیارد دلاری در ایران دارد و دولت تصمیم دارد تا یک میلیارد دلار آن را در حوزه ی سلامت هزینه کند، به جرات می توان گفت شکی در تصویب پروژه ساخت بیمارستان از سوی دولت وجود ندارد.

وی افزود: نظر وزیر بهداشت برای ساخت بیمارستان، شراکت با کمپانی های خارجی است، تا بتوان از سود های کم بانکی کمک گرفت. در پی این موضوع تا کنون چند شرکت برای مذاکره به ایران آمدند که به نظر می رسد شرکت "هیوندا"ی کره مورد قبول واقع شده است.

آماده باش 10 اکیپ و یک بالگرد اورژانس در دربی پایتخت
عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دربی امسال 10 اکیپ اورژانس در ورزشگاه آزادی مستقر و در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: این 10 اکیپ شامل دو اتوبوس آمبولانس( شامل 8 تخت) و  8 آمبولانس که هر کدام دو پرسنل دارند.

عباسی همچنین گفت: یک فروند بالگرد اورژانس نیز در روز برگزاری دربی پایتخت برای امدادرسانی در مواقع ضروری به حالت آماده باش است.

عیادت وزیر بهداشت از عباس کیارستمی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز برای عیادت از عباس کیا رستمی، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان در بیمارستان جم حضور یافت و با پزشک معالج و شخص کیارستمی صحبت کرد و در جریان روند درمان و آخرین وضعیت وی قرار گرفت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرایط "عباس کیارستمی" کارگردان و هنرمند برجسته کشور رو به بهبودی است، گفت: به دنبال اقدامات درمانی انجام شده و شرایط جسمی کیارستمی، وی تا 10 روز دیگر ترخیص می‌شود.

پولی شدن بیمه سلامت تکذیب شد
محمد جواد کبیر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص پولی شدن خدمات بیمه سلامت ضمن تکذیب این خبر گفت:طی سال 93 و 94، حدود 11 میلیون از مردم کشور که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند را تحت عنوان بیمه همگانی بیمه قرار دادیم.
 
وی افزود: از این جمعیت حدود 86درصد جمعیت حاشیه شهر، حدود  75 درصد خانواده هایی که در ماه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند و همچنین 7/91 درصد افرادی بودند که کمتر از یک میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار