فناوری در عرصه علوم پزشکی نباید درگیر رانت شود

فناوری دانشگاه ها یکی ازضرورت های هر جامعه ای است و اگر بخواهیم در جهت اقدام و عمل پیش برویم ،باید به سمت دانشگاههای فناور روی بیاوریم.

حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با یادآوری نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری افزود: گسترش فناوری و تولید هر چه بیشتر ، می تواند وابستگی کشور به منابع طبیعی و نفت را کاهش دهد. 

وی گفت: مشکل اساسی در فناوری ، رانت های زیادی است که در بخش علوم پزشکی وجود دارد و متاسفانه  افرادی هستند که مصالح شخصی خود را به مصالح کشور ترجیح می دهند و البته مسائل و مشکلات زیاد دیگری هم وجود دارد که نداشتن قوانین صیانتی از جمله آنهاست. 
 
وی گفت: باید قوانین و مقرراتی وجود داشته باشد که افراد فناور  را مورد حمایت قرار بدهد ضمن آنکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه ترویج شود تا تولید داخلی ، حمایت جامعه و مردم را در بازار داشته باشد. 

خرم خورشید افزود:امروزه دانشگاه های فناور زمینه ساز توسعه یافتگی جوامع هستند و با تمام مشکلاتی که داریم ، برای کاهش وابستگی به کالای خارجی و واردات آنها به کشور ، باید در جهت فناوری و تولید داخلی گام برداریم. 


وی گفت: بزرگترین رسالت معاونت تحقیقات ، قبل از تامین اعتبارات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری ، ترویج نگاه و تفکر فناورانه در میان اساتید و دانشجویان است و اساتید باید نگاه فناورانه دانشگاه را تقویت کنند که بنده نیز حمایت خود را در این عرصه اعلام میکنم. 

بالای 11 میلیون نفردر طرح تحول سلامت بیمه شدند 
حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی در ادامه گفت: طرح تحول در نظام سلامت یکی از ارزشمندترین کارهای وزارت بهداشت است و قرار بود که پنج میلیون و 500 هزار نفر در این طرح بیمه شوند ولی بالای 11 میلیون نفر بیمه شدند و هرچند که وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی با چالشهایی از بابت تامین اعتبار روبه رو شدند و امسال نیز همچنان با این مشکلات مواجه است ولی خوشبختانه وزارت بهداشت جزو وزارتخانه های مقبول مردم است و این هدف ، با تلاش متخصصان و اساتید در دانشگاه علوم بهزیستی و دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور محقق شده است .

وی گفت: باید از اشتغال صرف به آموزش و پژوهش ، بیرون بیاییم و نیاز نیست که به تجاری سازی و بازاریابی محصول فکر کنیم بلکه همیشه افرادی هستند که از تولید ، حمایت می کنند و در بازاریابی و بازارسازی محصول کمک می کنند و ایده پردازی و ساخت محصول  از سوی اساتید ازضرورتهای دانشگاه فناور است که امیدواریم با  توانمندی اساتید به این جایگاه دست پیداکنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار