نماینده جامعه فیزیوتراپی کشور در شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: برگزاری همایشهای علمی تخصصی در راستای ارتقای سطح علمي و حرفه اي جامعه فيزيوتراپي كشور كارساز بوده که امیدواریم در ادامه روند روبه رشد فيزيوتراپي در كشور شاهد اجراي تمام عيار دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي باشيم .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرجود شکوهی نماینده جامعه فیزیوتراپی کشور در شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  از برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران با مشارکت سازمان نظام پزشکی از تاریخ 15  تا 17 ارديبهشت ماه جاری در هتل المپيك تهران خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بيش از 2هزار فيزيوتراپيست از سراسر کشور جهت شرکت در این همایش علمی تخصصی اعلام آمادگی نموده اند.

وی افزود: از اساتید برجسته داخلی و خارجی برای شرکت در این همایش دعوت شده و برای اولین بار در تاریخ فیزیوتراپی کشور خانم دکتر اما استوک ریاست کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی به ایران خواهد آمد و میهمان ویژه کنگره امسال فیزیوتراپیست ها هستند.

وی با اشاره به حضور روسای انجمن های فیزیوتراپی کشورهای منطقه مانند هند و پاکستان در این کنگره علمی ادامه داد: امیدواریم که این همایش علمی تخصصی بتواند در راستای ارتقای سطح علمي و حرفه اي جامعه فيزيوتراپي كشور كارساز بوده و در ادامه روند روبه رشد فيزيوتراپي در كشور عزيزمان شاهد اجراي تمام عيار دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي باشيم .

شکوهی با اشاره به اینکه  یک فرد برای اینکه بتواند یک زندگی سالم، مفید و مطلوبی را در سطح فعالیت اجتماعی و خانوادگی خود تجربه کند، باید در بعد حرکتی کاملاً دارای توانمندی‌های لازم باشد  بیان داشت : فیزیوتراپی، درمانی است که می‌تواند توانمندی‌های حرکتی مطلوب را برای فرد حفظ و درمان کند و از بروز مشکلات حرکتی در آینده پیشگیری کند.

شکوهی تصریح کرد :نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در چهار سالن این کنگره و با حضور ۸۰ تولیدکننده داخلی و واردکننده تجهیزات فیزیوتراپی و کمک توانبخشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی حدود ۲۵ کارگاه آموزشی که اکثریت این کارگاه‌ها توسط متخصصان خارج از ایران ارائه می‌شوند؛ خاطرنشان کرد : برگزاری پانل‌های متعدد از دیگر برنامه‌های این کنگره علمی است تا دانش روز دنیا از سوی شخصیت‌های برجسته علمی، به متخصصان و دانشجویان این رشته در ایران منتقل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.