حال مدیران صفحات به ظاهر آفیشال برای جذب هرچه بیشتر ادلیستهای خود، با اقدام به فریب کاربران، آنها را به بهانه « اعطای جوایز نفیس به افرادی که تعداد بیشتری از دوستان خود را به صفحه اضافه کند» فریب می دهند، که در واقع هدف اصلی صفحات کسب درآمد از ارسال پیام های تبلیغاتی است.
این مدیران حتی برای واقعی نشان دادن فعالیتشان اقدام به نظردهی گسترده در صفحات خود میکنند تا با قانع کردن کاربران آنها را مجاب کرده تا از دوستان خود دعوت کند و در صفحه مورد نظر عضو شوند.
بهنظر میرسد که این شیوه بازاریابی مانند روشهای هرمی اقدام به جذب هرچه بیشتر کاربر نموده و با سوء استفاده از آنان به سود خود می اندیشند.
نکته جالب در این است که افرادی بهطور هماهنگ پیامهایی را با عنوان دریافت جایزه، در زیر این پست ها قرار دادهاند.
لازم به ذکر است که اینگونه تبلیغات منوط به نرم افزار پیام رسان تلگرام نمی باشد و در پیام رسان های دیگر افراد سودجو با این روش برای خود در حال کیسه دوختن هستند.
نا گفته نماند که این تبلیغات فقط مربوط به یک برند خاص نیست و تمام برند های معروف بازار را در برمیگیرد لذا نه از سوی این شرکتها تکذیبیه ای صادر شده و نه تلاشی برای شفافیت موضوع کلاهبرداری انجام داده اند.
انتهای پیام/