حسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با خبرنگار
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با امنیت و نحوه نگهداری مرسوله های پستی اظهار داشت:شرکت برای حفظ امانت های پستی و لزوم و اهمیت نگهداری از آن ها تدابیر مهمی را اندیشیده است.
وی افزود:از زمانی که مرسوله های پستی به دفاتر پستی تحویل داده می شود یک کد 20 رقمی بر روی قبض مربوط به تحویل کالا و محموله پستی اختصاص می یابد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت:شهروندان می توانند از زمان تحویل بسته های پستی خود به دفاتر پستی و پس از دریافت قبض دارای کد20 رقمی کلیه مراحل ارسال وتحویل امانت توسط شرکت پست را رصد و رهگیری کنند.
مهری در ادامه تصریح کرد:همه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت پست به آدرس اینترنتی www.post.ir و با رفتن به بخش رهگیری سیر مراحل مختلف ارسال مرسوله خود را از این طریق کنترل کنند.
وی افزود:رهگیری به این صورت است که شهروندان می توانند عکس و مشخصات شناسنامه ای نامه رسان را و حتی زمان مراجعه وی به درب منازل گیرنده بسته پستی از طریق سایت مربوطه دنبال کنند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت : اختصاص سایت و بخش رهگیری مرسوله اقدام جدیدی است که شرکت پست برای امنیت امور پستی انجام داده است تا از این طریق هم فرستنده و هم گیرنده بسته های پستی به راحتی امکان پیگیری وضعیت مرسولات خود را داشته باشند.
مهری تصریح کرد: همچنین اگر شهروندان شکایتی نسبت به نحوه عملکرد دفاتر پستی در ارسال محموله خود داشته باشند ، می توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به بخش رسیدگی به شکایات در سایت شرکت پست و یا با برقراری تماس تلفنی با شماره های تعبیه شده مراتب شکایت خود را طی کنند.
وی افزود:پاسخگویی به شکایات شهروندان توسط دفاتر پستی در ایام نوروز95 به جز روز اول فروردین و سیزدهم فروردین انجام می گیرد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت: اقدامات شرکت پست شامل کلیه مرسولات اعم از عادی،سفارشی،امانت، پیشتاز و ویژه می شود وهیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.
مهری درپایان تصریح کرد: رهگیری مرسولات متفاوت است به طوری که مرسولات ثبتی در دفاتر پستی قابلیت پیگیری را دارد و فقط مرسولات عادی مشمول پیگیری نمی شوند.
انتهای پیام/