مقام‌های محلی اعلام کردند: سال ۱۳۹۴ خونین‌ترین سال برای جنگجویان داعش در ننگرهار بوده است.

سال ۱۳۹۴ خونین ترین سال برای جنگجویان داعش در افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سال گذشته خونین ترین سال برای جنگجویان داعش در این ولایت بود. سال گذشته خونین ترین سال برای جنگجویان داعش در این ولایت بود.

حضرت حسین مشرقی وال قوماندان امنیه ولایت ننگرهار در یک نشست خبری گفت: سال گذشته خونین ترین سال برای جنگجویان داعش در این ولایت بود.

آقای مشرقی وال می گوید که در این سال نیروهای امنیتی کشور توانسته اند بیشترین ضربه را به افراد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در این ولایت وارد کند.

او می گوید که تمامی برنامه های داعش در شرق کشور خنثی شده است و نیروهای امنیتی در بیشترین بخش های که قبلا افراد داعش حضور داشتند حاکمیت پیدا کرده اند.

مشرقی وال در حالی از بدترین سال برای جنگجویان داعش در ننگرهار خبر می دهد که پیش از این جنرال ویلسون شوفنر سخنگوی ناتو در افغانستان گفته بود که داعش در افغانستان در حالی نابود شدن است.

پیش از این اما جنرال جان کیمپل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته بود که داعش در صدد آن است تا شهر جلال آباد ولایت ننگرهار را به پایگاه منطقۀ خود تبدیل کند.

در همین حال عطاالله خوگیای سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری بخدی گفت: در سال گذشته (۱۳۹۴) حدود سه صد عملیات بالای مواضع گروه داعش در ننگرهار راه اندازی شده است.

او می گوید که در این عملیات حدود دو هزار افراد وابسته به شورشیان کشته شده اند که گفته می شود بشترین آنان وابسته به گروه داعش بوده اند.

خوگیانی همزمان گفت که علاوه بر کشته شدن شورشیان، شماری نیز زخمی و برخی از اعضای دیگر این گروه از عضویت داعش بیرون شده اند.

افراد وابسته به گروه داعش گفته می شود در برخی از ولسوالی های ولایت ننگرهار حضور دارند که اخیرا مقام های امریکای نیز از سرکوبی جنجگویان داعش خبر داده بودند.

خانم عزیز می گوید که جنگجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی در کشور های عربی رفتار های نامناسب و غیر اسلامی از خود به نمایش می گذراند. خانم عزیز می گوید که جنگجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی در کشور های عربی رفتار های نامناسب و غیر اسلامی از خود به نمایش می گذراند.

گزارش های نیز وجود دارد که گفته می شود قبل از این گروه داعش در افغانستان یک و نیم هزار نفر عضو داشت این رقم اما در حالی حاضر در حدود صد نفر رسیده است.

اخیرا گزارش های از ولایت های غزنی و قندوز به نشر رسید که گفته می شود جنگجویان داعش در این ولایت ها فعالیت خود را آغاز کرده اند، این خبر اما از سوی مقام های امنیتی کشور رد شده است.

گروه داعش زیر رهبری ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۴ میلادی خلافت اسلامی خود را در مناطقی از عراق و سوریه اعلان کرد.

این گروه که در سال ۲۰۱۵ میلادی برخی نقاط را در عراق و سوریه تصرف کرده و گفته می شود در کنار لیبیا و نایجریا اکنون در افغانستان در صدد آن هستند تا فعالیت خود را افزایش دهند.

فرهنگ افغانی رفتارهای داعش را نمی‎پذیرد

نیلوفر عزیز عضو شواری ولایتی ننگرهار گفت: علت اصلی سرکوب داعش در افغانستان فرهنگ افغانی است که رفتار های ناپسند داعش را نمی پذیرد.

خانم عزیز می گوید که جنگجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی در کشور های عربی رفتار های نامناسب و غیر اسلامی از خود به نمایش می گذراند.

او می‌گوید دین اسلام دین صلح و دوستی است و تمامی ادیان دیگر را با وجود اینکه به آنان توهین نمی کند بلکه به آنان احترام نیز دارد ولی داعش پیروان دیگر ادیان را به قتل می رساند.

صدیق صدیقی نیز می گوید که نیروهای امنیتی افغان تلاش کرده اند تا از نفوذ گروه داعش در افغانستان جلوگیری کنند و تا هنوز بسیاری از برنامه های این گروه را خنثی و متوقف کرده اند.

پیش از این شماری از کارشناسان در کشور نیز گفته بودند که گروه داعش در بین اقوام ساکن در افغانستان جایگاهی ندارد زیرا به گفته آنان شهروندان کشور از نوع فعالیت ها و کار کرد های این گروه خوشایند نیستند.

سال گذشته خونین ترین سال برای جنگجویان داعش در این ولایت بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار